[b]Rz: W ostatnich dniach pojawiło się wiele głosów, że firmy sondażowe skompromitowały się przed I turą wyborów prezydenckich. To prawda?[/b]
[b]Ryszard Pieńkowski, socjolog, wiceprezes PBS DGA:[/b] O sondażach wszyscy dyskutują, kłócą się o nie. Tylko mało kto ma o nich jakieś pojęcie. Najłatwiej jest powiedzieć, że sondażownie się skompromitowały. Nikt natomiast się nie zastanawia, gdzie naprawdę leży problem.
[b]Ale musi pan przyznać, że wyniki waszego sondażu dla "Gazety Wyborczej", w którym Bronisław Komorowski miał aż 51 proc. poparcia, były mocno nietrafione. [/b]
Zgoda. Zaliczyliśmy bardzo poważną wpadkę i uderzyliśmy się za to w piersi. Od 20 lat prowadzimy badania przedwyborcze i do tej pory mogliśmy się pochwalić bardzo dobrymi wynikami. Z wielu powodów o tym badaniu tak nie możemy powiedzieć.
[b]Co się stało? [/b]