Kolejarze chcą być milsi dla pasażerów

Profesjonalna obsługa podróżnego, kontrola emocji, podstawy języka angielskiego i migowego – Koleje Mazowieckie przeszkolą swoją obsługę

Publikacja: 05.04.2012 15:13

Kolejarze chcą być milsi dla pasażerów

Foto: ROL

Koleje Mazowieckie chcą poprawić swój wizerunek wśród podróżnych, postanowiły przeszkolić pracowników bezpośrednio obsługujących podróżnych i tych, którzy czuwają nad bezpieczeństwem ruchu.

Tego, jak być miłym dla pasażera, w ramach projektu „Kolej na przyjazną kolej" będą się uczyć m.in. kierownicy pociągów, kasjerzy i maszyniści. Łącznie 800 osób.

– Szkolenia będą kompleksowe i obejmą ok. 80 – 90 proc. wszystkich pracowników spółki – zapowiada wicemarszałek Mazowsza Krzysztof Strzałkowski.

Kibice na Euro będą musieli obcować jednak z nieprzeszkolonymi jeszcze kolejarzami. Szkolenia zaczną się bowiem we wrześniu i potrwają do lutego 2014 r.

Dlaczego nie przed mistrzostwami? Takie terminy wynikają z umowy między KM a Mazowiecką Jednostką Wdrażania Programów Unijnych.

Dla maszynistów przygotowano wykłady i ćwiczenia z zakresu kontroli emocji i walki ze stresem. 200 osób (również kasjerzy i kierownicy pociągów) nauczy się podstaw angielskiego. Główny nacisk położony będzie na zwroty związane z codzienną pracą i sytuacjami, jakie mogą zdarzyć się w pociągu, np. zasłabnięciem.

Około 60 osób nauczy się też podstaw języka migowego. – Udział w tym projekcie pozwoli naszym pracownikom podnieść kwalifikacje zawodowe oraz interpersonalne. Ułatwi także kontakty z podróżnymi i wpłynie na wzrost jakości obsługi – mówi prezes Kolei Mazowieckich Artur Radwan.

Wzrost kwalifikacji to niejedyny efekt takich działań.

– Niezwykle ważnym czynnikiem jest także wzrost motywacji  pracowników KM – ocenia wicemarszałek Strzałkowski. – Warto przy tym zaznaczyć, że ponad połowa ze szkolonych pracowników to osoby w wieku powyżej 45 lat, doświadczeni i bardzo cenni dla pracodawcy.

Na cykl szkoleń spółka wyda 1,2 mln zł. 60 proc. tej kwoty to środki z Europejskiego Funduszu Społecznego. Będą zorganizowane w siedzibie Kolei Mazowieckich w taki sposób, żeby nie miały wpływu na codzienną pracę kolejarzy i płynność ruchu.

Koleje Mazowieckie chcą poprawić swój wizerunek wśród podróżnych, postanowiły przeszkolić pracowników bezpośrednio obsługujących podróżnych i tych, którzy czuwają nad bezpieczeństwem ruchu.

Tego, jak być miłym dla pasażera, w ramach projektu „Kolej na przyjazną kolej" będą się uczyć m.in. kierownicy pociągów, kasjerzy i maszyniści. Łącznie 800 osób.

Pozostało 80% artykułu
Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Wydarzenia
100 sztafet w Biegu po Nowe Życie ponownie dla donacji i transplantacji! 25. edycja pod patronatem honorowym Ministra Zdrowia Izabeli Leszczyny.
Wydarzenia
Marzyłem, aby nie przegrać
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Promocyjny
4 letnie festiwale dla fanów elektro i rapu - musisz tam być!