– Konieczność wprowadzenia takiego rozkładu wynika wprost z trudnej sytuacji finansowej, w jakiej znalazła się warszawska komunikacja miejska. Bowiem zostały ograniczone środki finansowe na jej funkcjonowanie – tłumaczy rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego Igor Krajnow. Rada Warszawy zmniejszyła budżet spółki o 190 mln zł.
W nowym rozkładzie jazdy utrzymana zostanie taka sama częstotliwość kursowania pociągów w godzinach szczytu porannego (2 minuty 50 sekund) i popołudniowego (3 minuty). Bez zmian będą również kursowały w weekendowe noce, czyli do ok. godz. 3 z częstotliwością co 15 minut.
Zmniejszenie częstotliwości kursowania dotyczyć będzie tych okresów, w których z metra korzysta mniejsza liczba pasażerów. Częstotliwość kursowania między godzinami szczytu zostanie zmniejszona z 3 minut 50 sekund do 4 minut 10 sekund.
W godzinach od 21 do 23 częstotliwość kursowania kolei będzie stopniowo zmniejszana z 6 minut 40 sekund do 9 minut 50 sekund.
W soboty, w godz. 10–17 pociągi będą kursowały co 5 minut 50 sekund, a nie co 4 minuty 50 sekund jak przed feriami. W kolejnych godzinach kursowania podziemna kolejka będzie jeździła średnio o minutę rzadziej niż wcześniej, czyli co 7 – 9 minut. Rzadziej będą jeździły pociągi również w niedzielę i święta.