Ratusz podsumował cykl debat społecznych dotyczących rozwoju miasta na najbliższe lata. – W obliczu nowych wyzwań i możliwości, jakie otwiera perspektywa finansowa Unii 2014–2020, nakreślony został pakiet potrzeb inwestycyjnych Warszawy, który dzięki współfinansowaniu z funduszy europejskich chcemy zrealizować – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent miasta.
Olszewski przekazał wczoraj przedstawicielom Ministerstwa Rozwoju Regionalnego dokument, który jest katalogiem miejskich potrzeb inwestycyjnych, „warunkujących rozwój strategiczny Warszawy".
W sferze działań społecznych władze miasta chcą przeznaczyć środki m.in. na rewitalizację Pragi. Mowa jest m.in. o rozwoju turystyki, rzemiosła, ale także prowadzeniu działań eliminujących wykluczenie społeczne praskich dzieci. Pieniądze poszłyby np. na programy edukacyjne.
W zakresie innowacyjności miasto przewiduje dofinansowanie budowy Centrum Innowacji Filtrowa 1 a, a także Centrum Biotechnologii przy ul. Żwirki i Wigury 34. Chce też zrealizować program cyfryzacji przedszkoli i szkół. W sferze rozwoju infrastruktury miejskiej środki unijne mogłyby pomóc w kontynuacji budowy II linii metra czy dostosować I linię metra do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ratusz chce kupować za euro nowe tramwaje, autobusy i wagony metra, budować sieć kanalizacyjną. Z inwestycji drogowych zapowiada m.in. budowę drogi S2 od węzła Puławska do węzła Lubelska, drogi S17 od węzła Drewnica do węzła Lubelska, drogi S7 od węzła N-S z drogą S8 do węzła Kolejowa w Łomiankach, obwodnicy śródmiejskiej, budowę Trasy Świętokrzyskiej, a także kontynuację drugiego etapu ul. Nowolazurowej. Planuje też m.in. budowę ul. Tysiąclecia, wraz z trasą tramwajową, a także rozbudowę ul. Wołoskiej.
Na razie miasto nie określa, po jakie środki chce sięgnąć. Pewne jest jednak, że nie wszystkie inwestycje będą mogły być dofinansowane ze środków unijnych.