Gigantyczne i bardzo chłonne rynki Brazylii, Meksyku czy Chile dają okazję do znacznie większych zysków niż w przypadku działalności na bardzo konkurencyjnych rynkach Unii Europejskiej. Według ekspertów Banku Zachodniego WBK, obiecujący może być zwłaszcza Meksyk, gdzie szans na ekspansję mogliby poszukać przedsiębiorcy z branży motoryzacyjnej.
Produkcja części i komponentów dla fabryk samochodów to jeden z filarów polskiego eksportu. Zaś przemysł motoryzacyjny to flagowy sektor gospodarki meksykańskiej, gdzie swoje fabryki mają praktycznie wszystkie najważniejsze marki samochodowe. W dodatku aż 71 proc. produkcji meksykańskiej branży automotive odbywa się w oparciu o produkty, półprodukty czy usługi pochodzące z importu. - To dla polskich firm z branży motoryzacyjnej wyraźny i bardzo pozytywny komunikat: Meksyk ma ogromny potencjał i warto inwestować w obecność na tym rynku – podkreśla Ernesto Malda, sekretarz ds. ekonomicznych i kulturalnych w Ambasadzie Meksyku w Polsce.