Reklama
Rozwiń
Reklama

E-deklaracje VAT i PCC bez kwalifikowanego podpisu

Osoby fizyczne mogą przesyłać e-deklaracje VAT i PCC bez kwalifikowanego podpisu

Publikacja: 02.10.2012 08:21

Od 1 października obowiązuje  rozporządzenie ministra finansów, które umożliwia składanie w uproszczonej formie kolejnych czterech e-formularzy. Są to VAT-7, VAT-7K, VAT-7D (za okresy rozliczeniowe rozpoczynające się po 31 grudnia 2010 r.) oraz PCC-3 (dotyczący czynności cywilnoprawnych dokonywanych po 31 grudnia 2011 r.). Bez konieczności posiadania tzw. kwalifikowanego podpisu elektronicznego będą mogły je przesyłać osoby fizyczne.

Jak informuje Ministerstwo Finansów, aby wysłać e-deklarację, trzeba oprócz imienia i nazwiska oraz daty urodzenia przygotować PESEL (lub NIP, np. wtedy, gdy  prowadzimy działalność gospodarczą), a także  kwotę przychodu wykazaną w zeznaniu za rok o dwa lata wcześniejszy niż ten, w którym składane są deklaracje.

Potem musimy wykonać następujące czynności:

1) wejść na stronę www.e-deklaracje.gov.pl, pobrać i zainstalować z zakładki „Do pobrania" aplikację e-Deklaracje desktop lub wtyczkę (plug-in), jeżeli zamierzamy wysłać formularz  bezpośrednio ze strony,

2) wypełnić odpowiedni formularz w aplikacji e-Deklaracje desktop lub bezpośrednio na stronie – zakładka „Formularze",

Reklama
Reklama

3) podpisać go, wpisując kwotę przychodu wykazaną w zeznaniu,

4) wysłać dokument,

5) pobrać i zachować Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO ).

podstawa prawna: rozporządzenie ministra finansów z 26 września 2012 DzU z 28 września 2012 r., poz. 1083

Od 1 października obowiązuje  rozporządzenie ministra finansów, które umożliwia składanie w uproszczonej formie kolejnych czterech e-formularzy. Są to VAT-7, VAT-7K, VAT-7D (za okresy rozliczeniowe rozpoczynające się po 31 grudnia 2010 r.) oraz PCC-3 (dotyczący czynności cywilnoprawnych dokonywanych po 31 grudnia 2011 r.). Bez konieczności posiadania tzw. kwalifikowanego podpisu elektronicznego będą mogły je przesyłać osoby fizyczne.

Jak informuje Ministerstwo Finansów, aby wysłać e-deklarację, trzeba oprócz imienia i nazwiska oraz daty urodzenia przygotować PESEL (lub NIP, np. wtedy, gdy  prowadzimy działalność gospodarczą), a także  kwotę przychodu wykazaną w zeznaniu za rok o dwa lata wcześniejszy niż ten, w którym składane są deklaracje.

Reklama
Sądy i trybunały
Waldemar Żurek ujawnia projekt reformy KRS. Liczy na poparcie prezydenta
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nieruchomości
Można już składać wnioski o bon ciepłowniczy. Ile wynosi i komu przysługuje?
Służby mundurowe
W 2026 roku wojsko wezwie nawet 235 tys. osób. Kto jest na liście?
Nieruchomości
Przełom w sprawie działki pod CPK. Co skłoniło Piotra Wielgomasa do jej zwrotu
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Nieruchomości
Rząd kończy z patologiami w spółdzielniach mieszkaniowych. Oto, co chce zmienić
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama