Zmianę tę wprowadziła [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=343676]ustawa z 12 lutego 2010 r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw (DzU nr 40, poz. 230)[/link].
Zgodnie z nowo obowiązującym brzmieniem art. 14 § 1 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=FEBF877810A694D887EFA3AF1E7616A4?n=1&id=133093&wid=296180]kodeksu postępowania administracyjnego[/link] [b]„sprawy należy załatwiać w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego w rozumieniu przepisów ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, doręczanego środkami komunikacji elektronicznej”. [/b] Dotyczy to nie tylko wydawania decyzji administracyjnej, ale także postanowień, zaświadczeń czy załatwiania spraw wnoszonych w ramach postępowań wnioskowych i skargowych.
Co istotne, uczestnikiem e-postępowania mogą być nie tylko osoby posługujące się bezpiecznym podpisem elektronicznym, ale również posiadające profil zaufany ePUAP.
Pamiętać jednak należy, że wszelkie dokumenty przesyłane stronie przez urząd muszą być podpisane – dla swojej ważności – bezpiecznym podpisem elektronicznym.
[srodtytul]Wszczęcie e-postępowania[/srodtytul]