Zasady reklamacji usług pocztowych są uregulowane w rozporządzeniu ministra administracji i cyfryzacji z 26 listopada 2013 r. w sprawie reklamacji usług pocztowych, a także bezpośrednio w prawie pocztowym. Są takie same dla wszystkich operatorów usług pocztowych.
Przepisy przewidują, że niezadowolony klient składa reklamację w placówce pocztowej operatora, z którym nadawca zawarł umowę na świadczenie usługi pocztowej.
Prawo wniesienia reklamacji przysługuje przede wszystkim nadawcy, czyli – w przypadku przesyłek sądowych lub prokuratorskich – właściwemu sądow lub prokuraturze Adresatowi natomiast, gdy nadawca zrzeknie się na jego rzecz prawa dochodzenia roszczeń.
Co reklamować?
- ?Niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi pocztowej. Powszechną usługę pocztową w zakresie przesyłki rejestrowanej uważa się za niewykonaną, jeżeli operator pocztowy nie doręczył przesyłki rejestrowanej lub nie zawiadomił o próbie jej doręczenia w terminie 14 dni od dnia nadania. Do wskazanego terminu nie wlicza się dni ustawowo wolnych od pracy. Za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi pocztowej można też żądać odszkodowania.