Rozwój ubezpieczeń w pandemii

Wprowadziliśmy do ubezpieczeń majątkowych pakiety medyczne. Myślę, że klienci cenią sobie tę opcję – mówi Jakub Janecki, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Majątkowych i Komunikacyjnych Generali Polska.

Publikacja: 27.12.2021 00:10

Materiał powstał we współpracy z Generali

Jak pandemia wpłynęła na ubezpieczycieli? Co zmieniliście w swoich produktach przez ostatni rok?

Pandemia pokazała, że bardzo ważne dla nas wszystkich jest zdrowie. Dlatego na to postawiliśmy i do pakietów majątkowych dodaliśmy możliwość dokupienia dodatkowej opcji zdrowotnej. W ubezpieczeniach komunikacyjnych oznacza to, że klient może skorzystać z rehabilitacji, specjalistycznej konsultacji, kiedy dane zdarzenie spowoduje jakieś obrażenia czy dolegliwości. W ostatnich dwóch latach spędzamy znacznie więcej czasu w domach. W związku z tym w ubezpieczeniach mieszkań i domów również dodaliśmy element zdrowotny. Kiedy zdarzy się nieszczęśliwy wypadek, to nasz klient może skorzystać z serwisu medycznego, konsultacji, dodatkowej opieki medycznej, aby mógł jak najszybciej wrócić do zdrowia.

Ubezpieczenie kosztów leczenia jest również ważnym elementem ubezpieczeń turystycznych. Ostatnio podróże są mocno utrudnione, czy klienci mogą w związku z tym liczyć na pomoc?

W tym roku już nauczyliśmy się podróżować, respektując nowe uwarunkowania i wymagania. Klienci ufają nam i co roku, jeśli tylko mogą wyjechać, wybierają nasze ubezpieczenia. Dlatego my również dostosowaliśmy do nowych potrzeb klientów zakres ubezpieczenia „Generali, z myślą o podróży". Praktycznie od początku pandemii, mamy w zakresie koszty leczenia i usług assistance, również w związku z Covid-19 – oczywiście do sum ubezpieczenia wybranych przez klienta w umowie ubezpieczenia. A może to być nawet 1 200 000 PLN. Pokrywamy m.in. koszty izolatorium – jeśli jest zalecone i zorganizowane przez służby medyczne danego państwa, w przypadku zachorowania potwierdzonego testem diagnostycznym. Klient może liczyć również, że zorganizujemy i pokryjemy koszt jego transportu przy wykorzystaniu porównywalnego transportu i porównywalnego jego kosztu, jeśli nie mógł skorzystać z wcześniej zaplanowanego transportu, bo np. w terminie swojego lotu przebywał w izolacji. Zapłacimy za test diagnostyczny na Covid-19, który wykaże zachorowanie na Covid-19, a także jeśli jest wymagany przez placówkę medyczną lub lekarza przed udzieleniem pomocy medycznej.

Podnieśliśmy sumę ubezpieczenia przy zaostrzeniach chorób przewlekłych – do 100 proc. sumy ubezpieczenia kosztów leczenia, oczywiście również w zakresie podstawowym. Dodatkowo dla większego komfortu naszych klientów wprowadziliśmy Senior Assistance, który w przypadku nieszczęśliwego wypadku ubezpieczonego obejmuje pomocą rodziców ubezpieczonego, którzy mają powyżej 60 lat.

W pandemii bardzo ucierpiały też firmy, szczególnie małe i średnie. Czy dla firm pojawiło się coś nowego?

Ubezpieczenie firmy wzbogaciliśmy o opcje, które dzisiaj są ważne dla pracodawców. Dodaliśmy tzw. pakiet pandemiczny. Pracodawca, powierzając pracownikowi swój sprzęt elektroniczny, który wykorzystuje w domu do pracy, ma pewność, że jest on ubezpieczony tak samo, jakby był użytkowany w siedzibie firmy. To ukłon w stronę pracodawców, którzy mają taką możliwość.

Rozszerzyliśmy pakiet dla firm o opcję windykacyjną, która wspomaga naszych partnerów biznesowych przy ewentualnych problemach ze ściągalnością opłat za faktury.

Dodatkowo rozszerzyliśmy assistance dla firm o zdalną pomoc informatyczną oraz pomoc medyczną po zachorowaniu na Covid-19 i pobycie w szpitalu.

Nowości, o których pan wspomniał, cieszą się zainteresowaniem klientów? Który element najbardziej?

Klienci cenią sobie możliwość dokupienia pakietów medycznych. To element, który jest obecnie bardzo potrzebny. Doceniają również fakt, ze w ubezpieczeniach mieszkaniowych wybaczamy zapominalstwo. Nasi pośrednicy zwracają na to uwagę i rekomendują nasze ubezpieczenie klientom. Widząc to, w ubezpieczeniu mieszkań i domów Generali zwiększone zostały limity odpowiedzialności wynikającej z „zapominalstwa". Jeżeli klient nie zrobi przeglądu kominiarskiego, gazowego lub elektrycznego, odpowiedzialność Generali została zwiększona z 50 000 do aż 100 000 zł. Jeśli ubezpieczony nie zamknie okna i zostanie okradziony, może liczyć na 15 000 zł odszkodowania, o 5000 zł więcej niż wcześniej.

Ciekawą rzeczą jest, że np. w nowej ofercie mieszkaniowej Generali mamy zawartą ochronę aut. W przypadku ubezpieczenia garażu ochrona obejmuje kradzież z włamaniem znajdującego się tam samochodu. Limit ochrony wynosi w tym przypadku 30 000 zł. Od kradzieży można u nas ubezpieczyć również meble ogrodowe. Ochroną od kradzieży, zalania czy pożaru obejmujemy też rzeczy umieszczone w komórkach lokatorskich zlokalizowanych zwykle w garażach podziemnych.

Na jakie jeszcze nowości mogą liczyć klienci w ubezpieczeniach komunikacyjnych?

W ubezpieczeniach komunikacyjnych pozbyliśmy się limitów holowania assistance lub je rozszerzyliśmy, żeby klientom było trochę łatwiej przy niedogodnościach na drodze. Dołączyliśmy też opcje assistance rowerowego. Przy zakupie polisy komunikacyjnej klient może liczyć na pomoc również na wycieczce rowerowej, i ta opcja była bardzo ważna w ciepłych miesiącach.

Ostatnio jednak wprowadziliśmy absolutną nowość. W związku z tym, że promuje klientów bezszkodowych, zaproponowaliśmy im opcję ochrony ceny i zniżki po jednej szkodzie w OC. Wielu kierowców latami buduje swoje maksymalne zniżki i prawo do jak najniższej składki OC, poprzez bezpieczną i uważną jazdę. Jednak każdemu może zdarzyć się chwila nieuwagi i wówczas wieloletnia ostrożność „idzie na marne". W Generali pokazujemy, że warto się starać i jeździć ostrożnie. Dzięki nowemu rozwiązaniu w razie spowodowania szkody przez naszego klienta zarówno wypracowana przez wiele lat zniżka, jaki i składka OC nie ulegną zmianie przy kontynuacji ubezpieczenia w Generali w kolejnym roku.

Materiał powstał we współpracy z Generali

Materiał powstał we współpracy z Generali

Jak pandemia wpłynęła na ubezpieczycieli? Co zmieniliście w swoich produktach przez ostatni rok?

Pozostało 98% artykułu
Ubezpieczenia
PZU z nową strategią. W niej sprzedaż Aliora do Pekao, wzrost zysku i dywidendy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ubezpieczenia
Artur Olech, prezes PZU. O zbrodniach przeszłości i planie na przyszłość
Ubezpieczenia
PZU zaskoczyło na plus wynikami. Kurs mocno w górę
Ubezpieczenia
Solidne wyniki PZU mimo powodzi. Niebawem nowa strategia
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ubezpieczenia
Mało chętnych na Europejską Emeryturę