Tak wynika z badania "Rynek usług assistance widziany oczami klientów" zrealizowanego przez Ipsos na zlecenie Mondial Assistance. Piąta edycja sporządzanego regularnie raportu potwierdza, że popularność assistance wzrasta z roku na rok.
W latach poprzednich liczba osób korzystających z tych świadczeń rosła w miarę stabilnie, a rok 2015 przyniósł dynamiczną zmianę o ponad 40 proc. (o 750 tys. osób) i rekordowy wynik 2,5 mln użytkowników. Spotęgowanie popytu na świadczenia asystenckie potwierdził także zaobserwowany w poprzednich edycjach badania trend, że klienci zaczynają dostrzegać, w coraz większym stopniu, różnorodność tych usług.
- Przybyło nam więcej klientów niż się wszyscy spodziewali - mówił podczas konferencji prasowej Tomasz Frączek, prezes Mondial Assistance, podkreślając, że już ponad 90 proc. mieszkańców miast ma dostęp do takich usług. To absolutny rekord. 60 proc. badanych wie czym jest assistance - wskazywał Frączek.
Po raz pierwszy, jako główne skojarzenie z assistance, badani wskazali szeroko pojęte usługi pomocowe i ratunkowe (34 proc., wzrost o 8 p.p. w ujęciu roczny,), a nie wyłącznie wsparcie samochodowe (33 proc., spadek o 4 p.p. r/r). Z kolei w świadomości 31 proc. osób funkcjonują one jako rodzaj ubezpieczenia. Inne wymieniane skojarzenia to usługi turystyczne, usługi medyczne, ochrona, zabezpieczenie, usługi bezgotówkowe, usługi „concierge".
- Assistance, coraz mniej kojarzy się tylko z usługą dla kierowców. Ludzie zaczynaą postrzegać jako usługę pomocową w wielu sytuacjach życiowych mówiła Anna Karczmarczuk, prezes Ipsos omawiając raport.