Aktualizacja: 01.01.2019 15:28 Publikacja: 01.01.2019 11:53
fot. boeing.com
Foto: Materiały promocyjne
Jak ujawnił Siergiej Krawczenko, wiceprezes Boeing International na Rosję i WNP, amerykański koncern zamierza w tym kraju wydać w ciągu najbliższych 30 lat 27 mld dolarów. Z tego 18 mld przeznacza właśnie na zakupy tytanu niezbędne do produkcji maszyn typu B777x oraz Dreamlinerów B787 i B737-MAX.
W tej chwili Boeing kupuje tytan w rosyjskiej firmie VSMPO-Avisma, czyli u największego światowego producenta samego metalu i wyrobów z niego. Kontrakt na dostawy wygasa w 2022 roku i Amerykanom zależy nie tylko na zwiększeniu dostaw po tej dacie, ale i pogłębieniu współpracy polegającej na wydobyciu i przetwarzaniu tytanu. —Ten metal jest dla nas kluczowy chociażby dlatego,że np. w naszych Dreamlinerach nie ma ani grama stali. Te maszyny są zbudowane w 85 proc. z kompozytów i w 15 proc. właśnie z tytanu. Produkcja tego metalu równoległe została rozpoczęta w latach 1950. na Uralu i w USA, ale tylko Rosjanie byli w stanie wyprodukować tytan najwyższej jakości.
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Rząd USA nie da pieniędzy na połączenie superszybkiej kolei z Los Angeles do San Francisco – powiedział dziennik...
Konflikt indyjsko-pakistański spowodował kolejne zakłócenia w podróżach lotniczych. Kilku przewoźników azjatycki...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas