Poderwą się nawet bankruci

Linia Thomas Cook już nie lata. Należący do koncernu niemiecki Condor dostanie wsparcie finansowe od rządu federalnego i landowego. Z upadku rywala korzystają Ryanair i easyJet, które z dnia na dzień podwyższyły ceny.

Publikacja: 24.09.2019 21:00

Upadek Thomasa Cooka może być szansą dla regularnych linii lotniczych oraz firm czarterowych

Upadek Thomasa Cooka może być szansą dla regularnych linii lotniczych oraz firm czarterowych

Foto: AFP

Na rynku brytyjskim pospolite ruszenie. Rząd i agencja ruchu lotniczego CAA wynajmują wszystkie dostępne maszyny. Pełne samoloty mają Virgin Atlantic i British Airways. Z odstawienia wracają największe airbusy 380, które nagle, po wyraźnym spadku popytu na obsługiwanych przez nie rejsach, stały się bardzo pożądane. Ale po kryzysie na rynku leasingowym spowodowanym przez uziemienie B737 MAX z dostępem do samolotów gotowych do startu jest trudno. Nie jest wykluczone, że kryzys spowodowany przez upadek Thomasa Cooka pozwoli się poderwać maszynom dwóch francuskich linii XL, która oferowała tanie loty za Atlantyk i właśnie ogłosiła upadłość, oraz drugiej, również francuskiej, Aigle Azur, która uporczywie szuka inwestora i pieniędzy.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Transport
Boeing uniknie procesu w sprawie dwóch katastrof MAX-ów. Część rodzin ofiar protestuje
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Transport
Ruszył przetarg na budowę terminala pasażerskiego CPK. Spółka podała szczegóły
Transport
Odwet za Boeinga? Trump uderza w chiński przemysł lotniczy
Transport
Finnair sparaliżowany przez związkowców. Strajki nie mają końca
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Transport
Rosnący rynek lotniczy przyciąga inwestycje nad Wisłę
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont