Reklama

Paszporty zdrowia dla pasażerów. IATA pogania rządy

Odbudowa ruchu lotniczego ma szanse na dobre rozpocząć się jeszcze tego lata. Tyle że rządy nie dość szybko podejmują decyzje o tym, jakie ostatecznie mają obowiązywać przepisy dotyczące szczepień i testowania na COVID-19 – uważa Alexandre de Juniac, dyrektor generalny Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych.

Aktualizacja: 10.03.2021 14:44 Publikacja: 10.03.2021 14:36

Paszporty zdrowia dla pasażerów. IATA pogania rządy

Foto: AdobeStock

Jak na razie jedyną globalną propozycją, która zyskuje coraz więcej zwolenników jest IATA Travel Pass. Tyle że aby takie rozwiązanie rzeczywiście zaczęło funkcjonować potrzebny jest odpowiedni system, któremu będzie można zaufać. A zdaniem wiceprezesa IATA, Nicka Careena odpowiedzialnego w tej organizacji za stosunki z lotniskami, pasażerami, cargo i bezpieczeństwem teraz największym wyzwaniem jest stworzenie spójnego dokumentu, który udowodni, że dana osoba jest przetestowana i zaszczepiona. — Bez tego nie ruszymy — uważa wiceszef IATA. Zrzeszenie ma już cyfrową infrastrukturę systemu IATA Travel Pass, tyle że jest ona bezużyteczna dopóki rządy nie ustalą wspólnych norm i zasad.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Boeing wylądował w morzu. Lotniczy wypadek w Hongkongu
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Transport
Adam Sanocki: Lotniska, to nie tylko pasażerowie i samoloty. To wielki wkład w gospodarkę
Transport
Jak Putin doleci do Budapesztu? Viktor Orbán mówi, że wszystko załatwi
Transport
Wreszcie dobre wiadomości z Boeinga. Samolotów B737 MAX będzie coraz więcej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Transport
Kreml chce, by Musk zbudował tunel z Alaski do Syberii. Trump: Ciekawy pomysł
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama