Reklama
Rozwiń

Dyskusja w UE: gotówka czy voucher za odwołany lot?

Polska, a razem z nią większość państw członkowskich, chce zawieszenia praw pasażerów w ruchu lotniczym na czas pandemii. Bruksela protestuje.

Aktualizacja: 04.05.2020 06:33 Publikacja: 03.05.2020 21:00

Dyskusja w UE: gotówka czy voucher za odwołany lot?

Foto: shutterstock

Prawa konsumentów, w tym pasażerów samolotów czy klientów biur podróży, to dobra wyjątkowo uważnie chronione przez Komisję Europejską. – Konsumenci w UE są chronieni najlepiej na świecie. Nie zamierzamy tego zmieniać w czasie pandemii, w sytuacji kryzysu turystyki czy linii lotniczych. Klienci i pasażerowie muszą mieć prawo do odzyskania pieniędzy – mówiła „Rzeczpospolitej" niedawno Věra Jourová, wiceprzewodnicząca KE. Przyznała, że potrzebna jest pomoc dla przewoźników czy biur podroży, którzy zmagają się z brakiem płynności i trudno im sprostać oczekiwaniom klientów na zwrot w gotówce za zapłacone, a niezrealizowane usługi. I że możliwe są vouchery zamiast gotówki. – Możemy o tym rozmawiać, ale to do konsumenta ostatecznie będzie należał wybór – mówiła Jourová. Z kolei Adina Valean, komisarz ds. transportu, w wywiadzie dla holenderskiego dziennika „NRC" (Holandia już zezwoliła firmom na oferowanie voucherów) zapowiedziała kroki prawne. – Komisja podejmie działania przeciwko decyzjom naruszającym prawo europejskie – powiedziała Rumunka.

Transport
Piloci Lufthansy się buntują. Będą zakłócenia w podróżach?
Transport
CPK szykuje drogi dojazdowe do nowego lotniska
Transport
Nowe miliardy na CPK. Co za nie powstanie?
Transport
BYD ma technologię bardzo szybkiego ładowania samochodów elektrycznych
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Transport
Groźny incydent na lotnisku w Nowym Jorku. Samolot uderzył skrzydłem w pas startowy
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń