Aktualizacja: 26.01.2015 11:28 Publikacja: 26.01.2015 11:28
Wartość przewozu ładunków, wykonanych przez polskie firmy transportu samochodowego, wyniosła w 2013 r. 259,7 mld tonokilometrów. Stanowiło to 14,6 proc. ogólnych przewozów całej Unii Europejskiej.
Foto: Bloomberg
Wartość przewozu ładunków, wykonanych przez polskie firmy transportu samochodowego, wyniosła w 2013 r. 259,7 mld tonokilometrów. Stanowiło to 14,6 proc. ogólnych przewozów całej Unii Europejskiej, co lokuje Polskę na drugiej pozycji, za Niemcami, a przed Hiszpanią i Francją – wynika z ostatniego raportu GUS na ten temat (za 2013 r.). Jeszcze lepiej wypadamy w przewozach międzynarodowych – z udziałem 25 proc. zajmujemy pierwsze miejsce w Unii (za nami plasują się Niemcy i Hiszpania).
Transport międzynarodowy ma w ogóle coraz większe znaczenie dla branży. Jeszcze w 2004 r., w roku wejścia Polski do UE, stanowił on 5,8 proc. ogólnej wartości przewożonych ładunków (liczonych w tonach), w 2013 r. – już 14,1 proc. Udział tzw. pracy przewozowej (czyli wartości ładunków liczonych w tonokilometrach) wzrósł z 42,8 proc. do ok. 60 proc. Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych (ZMPD) szacuje, że liczba polskich firm zajmujących się transportem międzynarodowym sięga ok. 30 tys., a liczba pojazdów jeżdżących na unijnych drogach to 170 tys. Jeszcze w 2004 r. te liczby wynosiły odpowiednio 9 tys. i 45 tys.
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Rząd USA nie da pieniędzy na połączenie superszybkiej kolei z Los Angeles do San Francisco – powiedział dziennik...
Konflikt indyjsko-pakistański spowodował kolejne zakłócenia w podróżach lotniczych. Kilku przewoźników azjatycki...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas