Unia wytyka luki w niemieckim nadzorze lotniczym

Podczas regularnego przeglądu przestrzegania bezpieczeństwa w powietrzu europejski urząd nadzoru lotniczego znalazł luki w niemieckim urzędzie lotniczym — ogłosiła Bruksela.

Publikacja: 06.04.2015 19:45

Komisja Europejska nie ujawniła, kiedy dokonano tego przeglądu, ale według „Wall Street Journal", Komisja zwróciła się do Berlina w listopadzie, by zaradził istniejącym od dawna problemom — na kilka miesięcy przed katastrofą samolotu Germanwings.

Unijni urzędnicy stwierdzili, że niemiecki urząd lotnictwa cywilnego LBA nie miał dość pracowników, co ograniczyło jego zdolność przeprowadzania kontroli samolotów i załóg, np. lekarskich dotyczących ludzi — stwierdził amerykański dziennik. Nie wiadomo, czy niedociągnięcia ustalone w LBA przyczyniły się do tragedii w Alpach.

- Na podstawie zaleceń Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego EASA Komisja skierowała do władz Niemiec kilka kwestii, które wymagają dostosowania do unijnych norm. Niemcy odpowiedziały, że obecnie oceniają te kwestie — oświadczył w elektronicznym komunikacie rzecznik Brukseli.

- Wszystkie kraje Unii mają własne dane, wyniki badań. To jest normalne, regularne zjawisko. To część ciągłego systemu nadzoru: po takich ustaleniach następują działania korygujące, podobne do procedury audytu — dodał rzecznik nie precyzując ustaleń EASA dotyczących Niemiec

Rzeczniczka niemieckiego urzędu LBA stwierdziła, że EASA dokonywała kilka razy w roku audytów krajowych organów lotniczych, w rodzaju LBA. Urząd odpowiedział na kilka krytycznych uwag skierowanych pod jego adresem podczas tych audytów, a jego wyjaśnienia są teraz oceniane w EASA.

Spawa Lubitza

Lufthansa zapytana czy jej ośrodki lekarskie informowały urząd nadzoru (LBA) o chorobie Lubitza odpowiedziała, że nie będzie wypowiadać się ze względu na trwające śledztwo.

Niemiecka prokuratura podała, że w komputerze Lubitza znaleziono materiały o tym, jak popełnić samobójstwo, szczegóły o drzwiach do kabiny pilotów i o zabezpieczeniach tych drzwi. "Bild am Sonntag" ujawnił bez podania źródeł, że prowadzący śledztwo ustalili, iż drugi pilot używał nazwy "SkyDevil" (Podniebny diabeł) do logowania się w komputerze, a niedawno szukał w Internecie informacji o zaburzeniu afektywnym dwubiegunowym, depresji maniakalnej, migrenach, niedowidzeniu i urazie akustycznym.

Wcześniej ten dziennik podał, że dokumenty będące w posiadaniu śledczych ujawniły, iż Lubitz miał wypadek samochodowy pod koniec 2014 r. i skarżył się na wynikłe z tego powodu uraz i zaburzenia wzroku.

Francuski urząd badania przyczyn wypadków BEA poinformował, że w ramach wyjaśniania katastrofy samolotu Germanwings zbada też „systemowe słabe punkty", w tym tworzenie profilu psychologicznego, które mogły doprowadzić do tej katastrofy.

Komisja Europejska nie ujawniła, kiedy dokonano tego przeglądu, ale według „Wall Street Journal", Komisja zwróciła się do Berlina w listopadzie, by zaradził istniejącym od dawna problemom — na kilka miesięcy przed katastrofą samolotu Germanwings.

Unijni urzędnicy stwierdzili, że niemiecki urząd lotnictwa cywilnego LBA nie miał dość pracowników, co ograniczyło jego zdolność przeprowadzania kontroli samolotów i załóg, np. lekarskich dotyczących ludzi — stwierdził amerykański dziennik. Nie wiadomo, czy niedociągnięcia ustalone w LBA przyczyniły się do tragedii w Alpach.

Transport
Kiedy pierwszy samolot wyląduje na CPK? Wiceminister Maciej Lasek zdradza datę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Europa łaskawsza dla spalinowców
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach