Reklama

Unia wytyka luki w niemieckim nadzorze lotniczym

Podczas regularnego przeglądu przestrzegania bezpieczeństwa w powietrzu europejski urząd nadzoru lotniczego znalazł luki w niemieckim urzędzie lotniczym — ogłosiła Bruksela.

Publikacja: 06.04.2015 19:45

Komisja Europejska nie ujawniła, kiedy dokonano tego przeglądu, ale według „Wall Street Journal", Komisja zwróciła się do Berlina w listopadzie, by zaradził istniejącym od dawna problemom — na kilka miesięcy przed katastrofą samolotu Germanwings.

Unijni urzędnicy stwierdzili, że niemiecki urząd lotnictwa cywilnego LBA nie miał dość pracowników, co ograniczyło jego zdolność przeprowadzania kontroli samolotów i załóg, np. lekarskich dotyczących ludzi — stwierdził amerykański dziennik. Nie wiadomo, czy niedociągnięcia ustalone w LBA przyczyniły się do tragedii w Alpach.

- Na podstawie zaleceń Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego EASA Komisja skierowała do władz Niemiec kilka kwestii, które wymagają dostosowania do unijnych norm. Niemcy odpowiedziały, że obecnie oceniają te kwestie — oświadczył w elektronicznym komunikacie rzecznik Brukseli.

- Wszystkie kraje Unii mają własne dane, wyniki badań. To jest normalne, regularne zjawisko. To część ciągłego systemu nadzoru: po takich ustaleniach następują działania korygujące, podobne do procedury audytu — dodał rzecznik nie precyzując ustaleń EASA dotyczących Niemiec

Rzeczniczka niemieckiego urzędu LBA stwierdziła, że EASA dokonywała kilka razy w roku audytów krajowych organów lotniczych, w rodzaju LBA. Urząd odpowiedział na kilka krytycznych uwag skierowanych pod jego adresem podczas tych audytów, a jego wyjaśnienia są teraz oceniane w EASA.

Reklama
Reklama

Spawa Lubitza

Lufthansa zapytana czy jej ośrodki lekarskie informowały urząd nadzoru (LBA) o chorobie Lubitza odpowiedziała, że nie będzie wypowiadać się ze względu na trwające śledztwo.

Niemiecka prokuratura podała, że w komputerze Lubitza znaleziono materiały o tym, jak popełnić samobójstwo, szczegóły o drzwiach do kabiny pilotów i o zabezpieczeniach tych drzwi. "Bild am Sonntag" ujawnił bez podania źródeł, że prowadzący śledztwo ustalili, iż drugi pilot używał nazwy "SkyDevil" (Podniebny diabeł) do logowania się w komputerze, a niedawno szukał w Internecie informacji o zaburzeniu afektywnym dwubiegunowym, depresji maniakalnej, migrenach, niedowidzeniu i urazie akustycznym.

Wcześniej ten dziennik podał, że dokumenty będące w posiadaniu śledczych ujawniły, iż Lubitz miał wypadek samochodowy pod koniec 2014 r. i skarżył się na wynikłe z tego powodu uraz i zaburzenia wzroku.

Francuski urząd badania przyczyn wypadków BEA poinformował, że w ramach wyjaśniania katastrofy samolotu Germanwings zbada też „systemowe słabe punkty", w tym tworzenie profilu psychologicznego, które mogły doprowadzić do tej katastrofy.

Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Transport
Linia metra M2 zostanie przedłużona. Trzy nowe stacje w Ursusie
Transport
Huśtawka nastrojów na akcjach PKP Cargo. KNF analizuje transakcje
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Transport
Akcje PKP Cargo gwałtownie tracą na wartości
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama