Zarządzająca infrastrukturą spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła przetarg na ostatni odcinek 51 –kilometrowej trasy z Łukowa do Parczewa. Jej rewitalizacja ma zapewnić alternatywną drogę dla modernizowanej linii kolejowej nr 7 Warszawa– Lublin. Podobne rozwiązanie zastosowano ostatnio przy pracach na Rail Baltica, gdzie pierwszy przetarg w ramach Krajowego Programu Kolejowego objął modernizację 230 kilometrów linii objazdowych z Warszawy do Białegostoku.
Postepowanie przetargowe dla odcinka z Łukowa do Parczewa jest kolejnym w ramach tzw. Wielkiej Ofensywy Inwestycyjnej i kontynuowaniem nowej formuły prowadzenia inwestycji kolejowych, gdzie modernizacja głównych tras poprzedzona jest przygotowaniem objazdów. Takie rozwiązanie zapewnia sprawny przejazd pociągów pasażerskich i towarowych podczas realizacji kontraktów. Prace na trasie Warszawa – Lublin rozpoczną się w 2017 roku. Wcześniej przygotowana będzie trasa Łuków – Lublin jako objazdowa szczególnie dla pociągów pasażerskich.