PKP zmodernizuje linię z Warszawy do Lublina

Kończą są procedury związane z modernizacją linii kolejowej pomiędzy Warszawą a Lublinem.

Publikacja: 04.10.2015 15:27

PKP zmodernizuje linię z Warszawy do Lublina

Foto: Bloomberg

Zarządzająca infrastrukturą spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła przetarg na ostatni odcinek 51 –kilometrowej trasy z Łukowa do Parczewa. Jej rewitalizacja ma zapewnić alternatywną drogę dla modernizowanej linii kolejowej nr 7 Warszawa– Lublin. Podobne rozwiązanie zastosowano ostatnio przy pracach na Rail Baltica, gdzie pierwszy przetarg w ramach Krajowego Programu Kolejowego objął modernizację 230 kilometrów linii objazdowych z Warszawy do Białegostoku.

Postepowanie przetargowe dla odcinka z Łukowa do Parczewa jest kolejnym w ramach tzw. Wielkiej Ofensywy Inwestycyjnej i kontynuowaniem nowej formuły prowadzenia inwestycji kolejowych, gdzie modernizacja głównych tras poprzedzona jest przygotowaniem objazdów. Takie rozwiązanie zapewnia sprawny przejazd pociągów pasażerskich i towarowych podczas realizacji kontraktów. Prace na trasie Warszawa – Lublin rozpoczną się w 2017 roku. Wcześniej przygotowana będzie trasa Łuków – Lublin jako objazdowa szczególnie dla pociągów pasażerskich.

Rewitalizacja nieczynnej obecnie trasy umożliwi także wznowienie przewozów pasażerskich z Łukowa do Parczewa, a dalej do Lubartowa i Lublina. Odcinek Lublin – Lubartów od zakończonej w 2013 roku rewitalizacji zapewnia sprawną obsługę pociągów.

Rozpoczęcie prac na linii Łuków-Parczew planowane jest w 2016 roku, a zakończenie na początku 2017 roku Po modernizacji całego odcinka Łuków - Lublin pociągi pojadą tą trasą z prędkością dochodzącą do 120 kilometrów na godzinę.

Linia kolejowa nr 7 łącząca m.in. Warszawę z Lublinem spełnia ważną rolę w obsłudze ruchu krajowego w korytarzu pomiędzy Warszawą a granicą z Ukrainą. Jest ponadto istotnym elementem międzynarodowego korytarza transportowego biegnącego na kierunku Morze Czarne – Morze Bałtyckie.

Inwestycje kolejowe prowadzone w ramach Krajowego Programu Kolejowego będą korzystać ze wsparcia z nowej perspektywy UE. Prohgram zakłada, że na usprawnienie funkcjonowania kolei zostanie przeznaczone 67,5 mld złotych. Ta gigantyczna kwota ma być zainwestowana do 2023 roku. Efektem będzie skrócenie czasu przejazdów i poprawa bezpieczeństwa w transporcie kolejowym. Jeszcze w tym roku zarządzająca infrastrukturą spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosi przetargi na 11 mld zł.

Zarządzająca infrastrukturą spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła przetarg na ostatni odcinek 51 –kilometrowej trasy z Łukowa do Parczewa. Jej rewitalizacja ma zapewnić alternatywną drogę dla modernizowanej linii kolejowej nr 7 Warszawa– Lublin. Podobne rozwiązanie zastosowano ostatnio przy pracach na Rail Baltica, gdzie pierwszy przetarg w ramach Krajowego Programu Kolejowego objął modernizację 230 kilometrów linii objazdowych z Warszawy do Białegostoku.

Postepowanie przetargowe dla odcinka z Łukowa do Parczewa jest kolejnym w ramach tzw. Wielkiej Ofensywy Inwestycyjnej i kontynuowaniem nowej formuły prowadzenia inwestycji kolejowych, gdzie modernizacja głównych tras poprzedzona jest przygotowaniem objazdów. Takie rozwiązanie zapewnia sprawny przejazd pociągów pasażerskich i towarowych podczas realizacji kontraktów. Prace na trasie Warszawa – Lublin rozpoczną się w 2017 roku. Wcześniej przygotowana będzie trasa Łuków – Lublin jako objazdowa szczególnie dla pociągów pasażerskich.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć
Tu i Teraz
Skoda Kodiaq - nowy wymiar przestrzeni
Transport
Latanie w czasie wojny. Jest dłużej i drożej, ale linie uczą się z tym żyć
Transport
Rekompensata za opóźnienie pociągu. Kiedy się należy i jak się o nią ubiegać?
Transport
Koniec potężnego strajku. Porty wschodniego wybrzeża USA wznowiły pracę
Transport
PKP Cargo jest bliżej docelowego stanu zatrudnienia