Reklama

Przejazdy kolejowe są śmiertelnie niebezpieczne. Piesi i kierowcy ignorują zasady

Kierowcy i piesi omijają opuszczone zapory, ignorują znak stop i sygnalizację świetlną przez przejazdem. Na trzech testowanych przejazdach w ciągu jednego roku aż 6 tys. razy nie zatrzymano się na czerwonym świetle.

Publikacja: 05.11.2024 09:36

Kierowcy i piesi omijają opuszczone zapory, ignorują znak stop i sygnalizację świetlną przez przejaz

Kierowcy i piesi omijają opuszczone zapory, ignorują znak stop i sygnalizację świetlną przez przejazdem

Foto: Adobe Stock

Niedzielny wypadek na przejeździe kolejowym na Mazurach, w którym zginęło pięć osób, bada specjalna komisja. Według zarządzającej infrastrukturą spółki PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK), widoczność na tym przejeździe jest dobra, nie wiadomo dlaczego kierowca wjechał prosto pod nadjeżdżający pociąg. Wiadomo natomiast, że kolejny wypadek to kwestia kilkudziesięciu godzin, co ma wynikać ze statystyk.

W 2023 r. w 177 zdarzeniach na przejazdach kolejowo-drogowych zginęło 40 osób, 21 zostało ciężko rannych, rok wcześniej odpowiednio 41 i 20, dwa lata wcześniej – 43 i 16. We wrześniu 2024 r. w 16 wypadkach zabitych zostało 6 osób.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Kreml chce, by Musk zbudował tunel z Alaski do Syberii. Trump: Ciekawy pomysł
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Transport
Rośnie konkurencja na rynku kolejowym
Transport
Wojna handlowa USA-Chiny: Donald Trump bierze się za lotnictwo
Transport
Unijny zakaz sprzedaży aut spalinowych do poprawki
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Transport
PKP Intercity zapowiada więcej pociągów i krótsze czasy przejazdów
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama