Nowy spór handlowy z Chinami. Tym razem chodzi o lotnictwo

Europejskie linie lotnicze domagają się zrównania warunków, na jakich latają do Chin, z tymi, z jakich korzystają chińscy przewoźnicy. Amerykanie już pokazali, jak to można zrobić.

Publikacja: 14.10.2024 05:46

Nowy spór handlowy z Chinami. Tym razem chodzi o lotnictwo

Foto: Adobe Stock

LOT zrezygnował z kolejnego połączenia do Pekinu (po Beijing Daxing z siatki znika także Beijing Capital), bo przegrywa w konkurencji z Chińczykami. W tym samym czasie, kiedy polski przewoźnik poinformował, że rezygnuje z obsługi połączeń do Chin w sezonie zimowym, skandynawski SAS zawiesił obsługiwanie trasy Kopenhaga–Szanghaj. Wcześniej poddały się m.in. Lufthansa i British Airways oraz Virgin. Wszyscy podają ten sam powód: konieczność omijania Syberii, a teraz jeszcze dodatkowo Iranu, co zdecydowanie podnosi koszty.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Transport
Rząd uruchamia miliardowe wsparcie na zakupy elektrycznych ciężarówek
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Transport
Amerykanie chcą zwiększyć bezpieczeństwo lotów. Ale pojawił się Elon Musk
Transport
Czesi i Mołdawianie kuszą, ale LOT chce latać z Chopina
Transport
PKP Cargo ma odzyskać pozycję na rynku i rentowość
Transport
W 2025 roku ma być 400 km nowych dróg ekspresowych i autostrad w Polsce
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”