Aktualizacja: 18.05.2025 02:20 Publikacja: 06.06.2024 10:32
Maciej Lasek, pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego, wiceminister funduszy i polityki regionalnej
Foto: Fotorzepa, Jakub Czermiński
W czerwcu będzie zakomunikowany plan budowy nowej infrastruktury transportowej będącej uzupełnieniem istniejącego systemu komunikacyjnego Polski. Prace nad programem kolejowo-lotniskowym trwają, a żaden z kluczowych procesów nie został zatrzymany. Zaproponowane rozwiązania projektowe i konstrukcyjne są optymalizowane, bo chcemy mieć ten projekt dobrze przygotowany, zanim przejdziemy do fazy budowy. Historia zna inwestycje, które nie wyszły, bo były źle przygotowane: pozostały po nich np. dwie wieże w Ostrołęce, stępka promu, przekop prowadzący donikąd czy lotnisko w Radomiu, z którego nikt nie chce latać. Są też podobne przykłady inwestycji w innych krajach, które również były podejmowane pod presją polityczną i społeczną czy w pośpiechu, jak np. budowa szybkiej kolei w Kalifornii pomiędzy Los Angeles a San Francisco, będąca olbrzymią wpadką infrastrukturalną. Dlatego musimy tę inwestycję najpierw dobrze przemyśleć i zaplanować, żeby później bez problemów ją przeprowadzić.
Otwieramy program „Polskie morze”, którego pierwszym zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa Bałtyku — zapowied...
Republiki bałtyckie nie zbudowały na czas linii kolejowej, która umożliwiłaby transport wojsk NATO w przypadku w...
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas