Reklama
Rozwiń
Reklama

Spirit AeroSystems wraca do Boeinga, ale Airbus przejmie dział cywilny

Wyjaśniła się sytuacja amerykańskiej firmy lotniczej. Boeing postanowił przejąć ją (ponownie, po wyodrębnieniu jej 20 lat wcześniej) za ok. 5 mld dolarów, a Airbus odkupi część cywilnej produkcji tej grupy, aby uratować swój program produkcji samolotów A350.

Publikacja: 29.04.2025 15:51

Spirit AeroSystems wraca do Boeinga, ale Airbus przejmie dział cywilny

Foto: Reuters

To bezprecedensowe skoordynowane działanie dwóch największych producentów samolotów na świecie zapobiegło upadkowi największej firmy produkującej kadłuby i elementy konstrukcji nośnej samolotów, która znalazła się w poważnych tarapatach na skutek kryzysu z produkcją B737 MAX - pisze Reuter.

Po 10 miesiącach negocjacji grupa z Tuluzy przejmie dział produkcji elementów do samolotów cywilnych. Transakcja za 439 mln dolarów (z możliwością korekty tej sumy, zapłaci ją Spirit za przejęcie nierentownej produkcji) i oficjalne przekazanie działalności nastąpi w III kwartale.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama