Reklama

Spirit AeroSystems wraca do Boeinga, ale Airbus przejmie dział cywilny

Wyjaśniła się sytuacja amerykańskiej firmy lotniczej. Boeing postanowił przejąć ją (ponownie, po wyodrębnieniu jej 20 lat wcześniej) za ok. 5 mld dolarów, a Airbus odkupi część cywilnej produkcji tej grupy, aby uratować swój program produkcji samolotów A350.

Publikacja: 29.04.2025 15:51

Spirit AeroSystems wraca do Boeinga, ale Airbus przejmie dział cywilny

Foto: Reuters

To bezprecedensowe skoordynowane działanie dwóch największych producentów samolotów na świecie zapobiegło upadkowi największej firmy produkującej kadłuby i elementy konstrukcji nośnej samolotów, która znalazła się w poważnych tarapatach na skutek kryzysu z produkcją B737 MAX - pisze Reuter.

Po 10 miesiącach negocjacji grupa z Tuluzy przejmie dział produkcji elementów do samolotów cywilnych. Transakcja za 439 mln dolarów (z możliwością korekty tej sumy, zapłaci ją Spirit za przejęcie nierentownej produkcji) i oficjalne przekazanie działalności nastąpi w III kwartale.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak: PKP Intercity przywróci połączenia do 14 miast
Transport
Polska zamknęła granicę. Chińskie towary popłyną przez rosyjską Arktykę
Transport
Pokłosie zamówienia LOT-u. Airbus podwoi zatrudnienie w Polsce
Transport
PKP Cargo musi szukać zleceń i oszczędności
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Reklama
Reklama