To oznacza, że Air France-KLM i firma private equity Castlelake LP staną się współwłaścicielami skandynawskiego przewoźnika.
Bankructwo legendy
W lipcu 2022 r. przewoźnik złożył wniosek o ochronę przed upadłością na mocy Chapter 11. Swoją trudną sytuację finansową tłumaczył wtedy spadkiem popytu podczas pandemii Covid-19, serią strajków pilotów i intensywną konkurencją ze strony niskokosztowych przewoźników lotniczych.
Chapter 11, to zapis Kodeksu Upadłościowego USA. Jego przepisy stosowane są w przypadku zagrożenia bankructwem firmy i pozwalają na jej dalsze działanie, pod warunkiem wdrożenia reorganizacji prowadzonej pod nadzorem sądu. Dłużnik jest zobowiązany do przedstawienia sądowi wiarygodnego planu naprawczego, który gwarantuje spłatę zadłużenia w dłuższym okresie.
Czytaj więcej
Pasażerowie zazwyczaj mają swoje ulubione miejsca w samolotach. W liniach niskokosztowych trzeba jednak za nie dopłacać. A i to też nie daje gwarancji, że akurat tam usiądziemy.
Ratunek dla SAS będzie nowym krokiem w konsolidacji europejskiego przemysłu lotniczego, przy czym grupa Air France-KLM będzie miała możliwość przejęcia, pod pewnymi warunkami, pakietu kontrolnego po dwóch latach.