Z tego artykułu się dowiesz:
- Co spowodowało najnowsze kłopoty produkcyjne Airbusa związane z modelem A320?
- Jakie są możliwe skutki wykrycia wadliwych paneli kadłubów w niektórych samolotach?
- Jak rynek zareagował na doniesienia o problemach produkcyjnych Airbusa?
- Którzy dostawcy są związani z dostarczaniem komponentów do Airbusa i jakie mają znaczenie w obecnej sytuacji?
- Jakie mogą być potencjalne konsekwencje dla terminowości dostaw samolotów Airbus A320?
- Dlaczego obecne problemy jakościowe są szczególnie istotne dla Airbusa?
Jak podał sam Airbus, obecna akcja przywoławcza dotyczy aluminiowych paneli kadłubów montowanych przynajmniej w kilkudziesięciu maszynach typu A320, z których większość znajduje się obecnie na taśmach produkcyjnych. Airbus stwierdził, że niektóre z paneli są innej grubości niż wskazywałaby na to specyfikacja i muszą zostać wymienione.
Nie wiadomo, czy maszyny z wadliwymi panelami są w eksploatacji
Producent nie informuje jednocześnie, czy istnieje możliwość, że wadliwe panele zostały wcześniej zamontowane w maszynach już dostarczonych klientom. Nie wiadomo, czy będzie konieczna nowa akcja przywoławcza.
Czytaj więcej
Zmiany w oprogramowaniu komputerów w airbusach z rodziny A320 okazały się znacznie łatwiejsze do...
Jak podały media, problem jest jednak poważny, bo może dotyczyć 628 maszyn, z których 168 jest aktualnie w procesie produkcji. Z kolei, jak dowiedział się nieoficjalnie Reuters, nowe kłopoty mogą dotyczyć „jedynie” ok. 50 samolotów.