Reklama
Rozwiń

Lot odwołany, bądź opóźniony? Pasażer płacze i płaci

AirHelp, największa na świecie kancelaria prawna wyspecjalizowana w odzyskiwaniu odszkodowań od linii lotniczych wyliczyła, że nieplanowane wydatki pasażerów, którzy nie dotarli na czas z winy przewoźnika, to 362 euro na osobę.

Publikacja: 25.09.2023 12:22

AirHelppoliczył, że nieplanowane wydatki pasażerów, którzy nie dotarli na czas z winy przewoźnika, t

AirHelppoliczył, że nieplanowane wydatki pasażerów, którzy nie dotarli na czas z winy przewoźnika, to 362 euro na osobę.

Foto: Adobe Stock

Polscy pasażerowie koczują na chorwackim lotnisku. Samolot odlatuje bez części pasażerów z lotniska w Modlinie, bo musieli oni zostać ewakuowani z powodu bagażu pozostawionego bez opieki, a samolot na nich nie czekał. Takie i podobne sytuacje powtarzały się często tego lata. 

Najczęściej pasażerowie nie znają swoich praw, bądź zniechęcają ich formalności i opieszałość przewoźników w wypłatach należnych odszkodowań. A jeśli już się zdecydują walczyć o swoje, to średni koszt nieplanowanej przerwy w podróży jest zazwyczaj i tak wyższy, niż wielkość odszkodowania wypłaconego przez przewoźnika. Agenci przewoźników mają też często cudowny dar znikania wtedy, gdy pojawiają się problemy.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Transport
Będzie z czego budować CPK. PPL mają rekordowe zyski
Transport
Embraer nie poddał się w Europie po porażce w Locie. Wielkie zamówienie od SAS
Transport
Prezes PAŻP składa rezygnację. To początek gorącego lotniczego sezonu
Transport
Potężny atak hakerski na linię lotniczą. Wyciekły dane nawet 6 milionów klientów
Transport
Rusza modernizacja Okęcia. Przebudowa lotniska będzie kosztowała mniej niż planowano