Lot odwołany, bądź opóźniony? Pasażer płacze i płaci

AirHelp, największa na świecie kancelaria prawna wyspecjalizowana w odzyskiwaniu odszkodowań od linii lotniczych wyliczyła, że nieplanowane wydatki pasażerów, którzy nie dotarli na czas z winy przewoźnika, to 362 euro na osobę.

Publikacja: 25.09.2023 12:22

AirHelppoliczył, że nieplanowane wydatki pasażerów, którzy nie dotarli na czas z winy przewoźnika, t

AirHelppoliczył, że nieplanowane wydatki pasażerów, którzy nie dotarli na czas z winy przewoźnika, to 362 euro na osobę.

Foto: Adobe Stock

Polscy pasażerowie koczują na chorwackim lotnisku. Samolot odlatuje bez części pasażerów z lotniska w Modlinie, bo musieli oni zostać ewakuowani z powodu bagażu pozostawionego bez opieki, a samolot na nich nie czekał. Takie i podobne sytuacje powtarzały się często tego lata. 

Najczęściej pasażerowie nie znają swoich praw, bądź zniechęcają ich formalności i opieszałość przewoźników w wypłatach należnych odszkodowań. A jeśli już się zdecydują walczyć o swoje, to średni koszt nieplanowanej przerwy w podróży jest zazwyczaj i tak wyższy, niż wielkość odszkodowania wypłaconego przez przewoźnika. Agenci przewoźników mają też często cudowny dar znikania wtedy, gdy pojawiają się problemy.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Transport
Fundusz Kolejowy mało efektywny
Transport
Indyjskie Dreamlinery sprawdzone po katastyrofie. Co wykazał przegląd?
Transport
Moskiewskie lotnisko znacjonalizowane. „Szukanie haków na cudzoziemców"
Transport
LOT wybrał samoloty. Ile na zamówieniu skorzysta gospodarka?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Transport
W PKP Cargo rośnie napięcie na linii zarząd – związkowcy