Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 15.10.2025 09:28 Publikacja: 29.05.2023 15:44
Foto: Adobe Stock
Kiriłł Latinski, dyrektor handlowy SOTA Logistic mówi rosyjskiej gazecie "Kommersant", że nie czekając na oficjalny zakaz, Polacy już spowolnili wjazd rosyjskich i białoruskich tirów na swoje terytorium: „Nie ma żadnych oficjalnych ograniczeń. Nie słyszeliśmy o nich, najwyraźniej są to jakieś sztucznie stworzone bariery. Celnicy polscy zaczęli pracować wolniej”.
Rosyjski biznes już zaczął liczyć straty dla zamawiających transport. Postojowe to 100-150 euro na dobę. Ale kolejki na granicy to nie przestój, ale opóźnienie w tranzycie, a więc to koszt kilkaset euro na dobę, w zależności od umowy. W takim przypadku importerzy poniosą straty. A obecnie są to głównie importerzy rosyjscy, kupujący w Unii konieczne towary, części zamienne i inne jeszcze dozwolone produkty.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Amerykanie są o krok od wprowadzenia ograniczeń w ruchu lotniczym USA-Chiny. A Donald Trump otwarcie mówi o bli...
Obecne tempo sprzedaży e-aut jest dalekie od unijnego celu. Producenci wycofują elektryczne modele.
PKP Intercity poprawia ofertę, bo w nowym rozkładzie jazdy na 2026 r. może zacząć tracić pasażerów na rzecz groź...
Kilkanaście nowych połączeń od przyszłego roku ogłosił prezes Wizz Air na lotniskach w Gdańsku i Wrocławiu. Wę...
Brak zatwierdzonego budżetu w USA i tzw. zamknięcie rządu oznacza poważne zakłócenia lotów. Brakuje kontrolerów...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas