Linie lotnicze w USA nie są gotowe na łączność 5G

Najwięksi w USA przewoźnicy wezwali urząd lotnictwa FAA do przedłużenia do czerwca 2024 terminu dostosowania samolotów, aby nie dochodziło w nich do interferencji fal radiowych łączności 5G. Duży koszt adaptacji (637 mln dolarów) miał też wpływ na ich inicjatywę

Publikacja: 12.02.2023 09:58

Linie lotnicze  w USA nie są gotowe na łączność 5G

Foto: Bloomberg

Organizacja Airlines for America (A4A) reprezentująca m.in. American Airlines, Delta Air lines i United Airlines zwróciła się o przedłużenie o rok do czerwca 2024 terminu wymiany w samolotach radiowych wysokościomierzy, a także o zmianę proponowanej dyrektywy bezpieczeństwa 5G, „aby odzwierciedlała techniczne realia i nieprzerwane bezpieczne użytkowanie wielu samolotów”. Organizacja uprzedziła, że znaczna liczba maszyn nie zostanie zmodyfikowana do najbliższego lipca, a bez takich zmian linie będą musiały bardzo ograniczyć korzystanie z nich. To spowoduje opóźniania w lotach i odwoływanie ich. A4A argumentowała, że „problemy w światowym łańcuchu dostaw i brak potwierdzonych rozwiązań utrudni, o ile nie uniemożliwi dotrzymanie terminu proponowanej dyrektywy bez istotnych ujemnych skutków dla społeczeństwa”.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Transport
Kiedy pierwszy samolot wyląduje na CPK? Wiceminister Maciej Lasek zdradza datę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Europa łaskawsza dla spalinowców
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach