Linie lotnicze w USA nie są gotowe na łączność 5G

Najwięksi w USA przewoźnicy wezwali urząd lotnictwa FAA do przedłużenia do czerwca 2024 terminu dostosowania samolotów, aby nie dochodziło w nich do interferencji fal radiowych łączności 5G. Duży koszt adaptacji (637 mln dolarów) miał też wpływ na ich inicjatywę

Publikacja: 12.02.2023 09:58

Linie lotnicze  w USA nie są gotowe na łączność 5G

Foto: Bloomberg

Organizacja Airlines for America (A4A) reprezentująca m.in. American Airlines, Delta Air lines i United Airlines zwróciła się o przedłużenie o rok do czerwca 2024 terminu wymiany w samolotach radiowych wysokościomierzy, a także o zmianę proponowanej dyrektywy bezpieczeństwa 5G, „aby odzwierciedlała techniczne realia i nieprzerwane bezpieczne użytkowanie wielu samolotów”. Organizacja uprzedziła, że znaczna liczba maszyn nie zostanie zmodyfikowana do najbliższego lipca, a bez takich zmian linie będą musiały bardzo ograniczyć korzystanie z nich. To spowoduje opóźniania w lotach i odwoływanie ich. A4A argumentowała, że „problemy w światowym łańcuchu dostaw i brak potwierdzonych rozwiązań utrudni, o ile nie uniemożliwi dotrzymanie terminu proponowanej dyrektywy bez istotnych ujemnych skutków dla społeczeństwa”.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
Donald Trump stracił cierpliwość do Boeinga. Kupi dla siebie używany samolot
Transport
Ryanair gotowy zrezygnować z 330 boeingów. To efekt ceł Trumpa
Transport
Rosjanie chcą skopiować model Airbusa. Przekonali już Białoruś
Transport
CPK przyspieszy wypłatę odszkodowań za wywłaszczenia
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Transport
Dassault Aviation ma co robić. Rafale Marine dla Indii
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne