Automarket.pl to platforma należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, oferująca samochody nowe oraz używane z gwarancją – wszystkie dostępne od ręki. „Rzeczpospolita” dotarła do jej wyników za 2022 r. Były lepsze niż rok wcześniej. Klienci za pośrednictwem serwisu zakupili łącznie ponad 3700 pojazdów. Większość aut została sprzedana w leasingu (32 proc.) i w wynajmie długoterminowym (44 proc.).
Podczas, gdy w 2021 r. średnia sprzedaż aut za pośrednictwem platformy Automarket.pl wynosiła ponad 250 pojazdów, to w 2022 r. było to już przeszło 300 sztuk. Najlepszym miesiącem był marzec, w którym sprzedano prawie 400 aut. Do wzrostu sprzedaży w największym stopniu przyczyniło się stałe poszerzanie oferty. Na koniec 2021 r. na platformie dostępnych było ponad 1300 aut, a już pod koniec zeszłego roku o 81 proc. więcej - niemal 2400 sztuk.
Czytaj więcej
W 2022 roku CEPiK wykreślił prawie 7,5 tysiąca samochodów z powodu kradzieży. To niemal 400 aut więcej niż w roku 2021. Sprawdzamy, które marki i modele najchętniej kradną złodzieje.
- Pomimo wybuchu wojny w Ukrainie, spowolnienia gospodarczego, będącego pokłosiem pandemii COVID-19 i związanej z tymi wydarzeniami podwyżki stóp procentowych, niekorzystne z punktu widzenia rynku zjawiska nie zahamowały sprzedaży platformy Automarket.pl. W 2022 r. odnotowaliśmy wysoką liczbę transakcji oraz wzrost wolumenu ich wartości o ponad 30 proc. – mówi Paweł Pach, prezes zarządu PKO Leasing.
Przedsiębiorcy najchętniej wybierali Skody, na które zdecydowało się 15 proc. kupujących z tej grupy, 14 proc. wybrało Hyundaia, a 13 proc. Opla. Auta ostatniej z wymienionych marek były z kolei najchętniej kupowane przez osoby prywatne (16 proc.), na drugim miejscu, z 12-proc. udziałem, uplasowały się Skoda i Hyundai, a na trzecim Toyota (8 proc.).