Trudny rynek, ale sprzedaż Automarket.pl wzrosła

Niekorzystne z punktu widzenia rynku zjawiska nie zahamowały sprzedaży platformy Automarket.pl. Jej klienci kupili w zeszłym roku więcej aut niż rok wcześniej. Królowały leasing i wynajem długoterminowy.

Publikacja: 30.01.2023 19:10

Trudny rynek, ale sprzedaż Automarket.pl wzrosła

Foto: Adobe Stock

Automarket.pl to platforma należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, oferująca samochody nowe oraz używane z gwarancją – wszystkie dostępne od ręki. „Rzeczpospolita” dotarła do jej wyników za 2022 r. Były lepsze niż rok wcześniej. Klienci za pośrednictwem serwisu zakupili łącznie ponad 3700 pojazdów. Większość aut została sprzedana w leasingu (32 proc.) i w wynajmie długoterminowym (44 proc.).

Podczas, gdy w 2021 r. średnia sprzedaż aut za pośrednictwem platformy Automarket.pl wynosiła ponad 250 pojazdów, to w 2022 r. było to już przeszło 300 sztuk. Najlepszym miesiącem był marzec, w którym sprzedano prawie 400 aut. Do wzrostu sprzedaży w największym stopniu przyczyniło się stałe poszerzanie oferty. Na koniec 2021 r. na platformie dostępnych było ponad 1300 aut, a już pod koniec zeszłego roku o 81 proc. więcej - niemal 2400 sztuk.

Czytaj więcej

Top 5 najczęściej kradzionych samochodów w 2022 roku. Królują marki z Azji

- Pomimo wybuchu wojny w Ukrainie, spowolnienia gospodarczego, będącego pokłosiem pandemii COVID-19 i związanej z tymi wydarzeniami podwyżki stóp procentowych, niekorzystne z punktu widzenia rynku zjawiska nie zahamowały sprzedaży platformy Automarket.pl. W 2022 r. odnotowaliśmy wysoką liczbę transakcji oraz wzrost wolumenu ich wartości o ponad 30 proc. – mówi Paweł Pach, prezes zarządu PKO Leasing.

Przedsiębiorcy najchętniej wybierali Skody, na które zdecydowało się 15 proc. kupujących z tej grupy, 14 proc. wybrało Hyundaia, a 13 proc. Opla. Auta ostatniej z wymienionych marek były z kolei najchętniej kupowane przez osoby prywatne (16 proc.), na drugim miejscu, z 12-proc. udziałem, uplasowały się Skoda i Hyundai, a na trzecim Toyota (8 proc.).

Wśród klientów, którzy zdecydowali się na zakup auta w leasingu lub wynajmie długoterminowym na platformie Automarket.pl, rośnie udział osób prywatnych. W 2022 r. już 61 proc. umów finansowania podpisywali klienci indywidualni - to o 14 pkt proc. więcej w porównaniu z 2021 r. Przedsiębiorcy natomiast chętniej decydowali się na zawarcie umowy leasingu lub wynajmu w pełni przez internet - 58 proc. transakcji online dotyczyło właścicieli firm.

Udział umów wynajmu długoterminowego podpisywanych na 36 i 48 miesięcy na platformie Automarket.pl w 2022 r. wzrósł – odpowiednio z 32 proc. do 34 proc. oraz z 12 proc. do 14 proc. Jednocześnie spadł udział kontraktów zawartych na rok – z 30 proc. do 24 proc. Przyczyną tej zmiany może być potrzeba zabezpieczenia przed wzrostem raty, która w wynajmie pozostaje stała. Klienci chcą uniknąć również wzrostu pozostałych kosztów związanych z utrzymaniem auta poprzez wybór specjalnych pakietów serwisowych.

Klienci decydujący się na wynajem długoterminowy chętnie korzystają również z zerowej wpłaty własnej, którą wybrało 47 proc. z nich. Dla porównania, w finansowaniu leasingowym takich osób było niecałe 6 proc.

Poszerzenie oferty dostępnych aut, kontynuacja działań brandingowych oraz wdrożenie nowej infrastruktury IT mają pomóc platformie Automarket.pl zwiększyć sprzedaż w 2023 r. do ponad 4000 samochodów.

Automarket.pl to platforma należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, oferująca samochody nowe oraz używane z gwarancją – wszystkie dostępne od ręki. „Rzeczpospolita” dotarła do jej wyników za 2022 r. Były lepsze niż rok wcześniej. Klienci za pośrednictwem serwisu zakupili łącznie ponad 3700 pojazdów. Większość aut została sprzedana w leasingu (32 proc.) i w wynajmie długoterminowym (44 proc.).

Podczas, gdy w 2021 r. średnia sprzedaż aut za pośrednictwem platformy Automarket.pl wynosiła ponad 250 pojazdów, to w 2022 r. było to już przeszło 300 sztuk. Najlepszym miesiącem był marzec, w którym sprzedano prawie 400 aut. Do wzrostu sprzedaży w największym stopniu przyczyniło się stałe poszerzanie oferty. Na koniec 2021 r. na platformie dostępnych było ponad 1300 aut, a już pod koniec zeszłego roku o 81 proc. więcej - niemal 2400 sztuk.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Magdalena Jaworska-Maćkowiak, prezes PAŻP: Gotowi na lata, a nie tylko na lato
Transport
Chiny potajemnie remontują rosyjski statek przewożący broń z Korei Północnej
Transport
Cywilna produkcja ciągnie Boeinga w dół
Transport
PKP Cargo ma nowy tymczasowy zarząd
Transport
Prezes PKP Cargo stracił stanowisko. Jest decyzja rady nadzorczej