Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 25.08.2025 11:34 Publikacja: 07.11.2022 09:09
Strajk pracowników EasyJet i Ryanair na lotnisku El Prat w Barcelonie
Foto: Bloomberg
Po szczycie pandemii COVID-19 chcemy podróżować bezpiecznie i bez nieprzyjemnych przygód. Może się to jednak okazać trudne. Nadal są korki na dużych lotniskach przesiadkowych. Linie lotnicze muszą zmieniać trasy w przelotach i to nie tylko omijając Ukrainę czy przestrzeń rosyjską, ale np. także muszą liczyć się, że i niebo nad Morzem Śródziemnym może być miejscami zamknięte. Mogą też pojawić się zagrożenia zupełnie nieoczekiwane, jak zagrożenie spadnięciem na ziemię szczątków chińskiej rakiety, co sparaliżowało ostatnio ruch na lotniskach południowej Hiszpanii. Ostatecznie lot Wizz Aira z Barcelony do Cluj Napoki był opóźniony w ostatni piątek o 3 godziny, podobnie Ryanair do Wiednia, Swissa do Zurychu i Iberii do Madrytu oraz Vuelinga do Florencji. Cztery godziny później, niż wynikało to z czasu rozkładowego odleciał TAP do Lizbony. Największa niespodzianka czekała jednak pasażerów lotu Vuelinga z Tel Awiwu, bo zamiast w Barcelonie wylądowali w Rzymie. Operująca hiszpańskimi lotniskami Aena poinformowała w ostatnią sobotę, że z powodu zagrożenia zderzeniem samolotów z szczątkami rakiem 300 lotów zostało odwołanych w 46. portach, czyli 15 proc. wszystkich połączeń zaplanowanych na ten dzień. Prawie wszystkie były opóźnione. Takim zmianom w planach podróży nie są winne linie lotnicze, więc pasażerom nie należą się jakiekolwiek odszkodowania.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2025 r. w polskich portach lotniczych odprawiło się ponad 36 mln pasażerów....
Ponad sto zagranicznych masowców od miesiąca czeka na redzie portu Kaukaz na Morzu Czarnym. Przypłynęły po rosyj...
W branży przewozu osób drastycznie szybko ubywa kierowców. Liczba działalności gospodarczych na tym rynku po raz...
W sobotę rozpoczął się pierwszy w historii strajk personelu pokładowego w Air Canada. Największy kanadyjski prze...
Największa rosyjska firma żeglugowa, będąca głównym operatorem floty cieni, utraciła rentowność. Strata netto za...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas