Reklama

Airbusy 380 miały już nie wrócić. Linie zmieniają zdanie

Pandemia na wiele miesięcy uziemiła największe samoloty świata Airbusy 380, czyli superjumbo. Linie lotnicze masowo odstawiały je na oddalone parkingi, niektóre z nich zostały nawet rozebrane na samolotowych cmentarzyskach. Teraz A 380 zaczynają wracać. I to z różnych powodów.

Publikacja: 09.07.2022 12:46

Airbus A380

Airbus A380

Foto: Bloomberg

Tak naprawdę wierne A380 pozostały linie Emirates, które z sukcesem zbudowały w Dubaju gigantyczny hub przesiadkowy wschód- zachód. Kiedy Azja zamknęła się z powodu pandemii, ten model przestał się sprawdzać, ale dubajczycy, kiedy tylko okazało się to możliwe, zaczęli uruchamiać połączenia europejskie i amerykańskie. I podstawiali tam A380.

Mniej entuzjazmu mieli dla superjumbo Francuzi, którzy swoich 10 maszyn tego typu uziemili jeszcze przed pandemią. Także Brytyjczycy z British Airways, a prezes Grupy Lufthansa, Carsten Spohr mówił, że niemiecki przewoźnik odstawił swoje największe maszyny na gigantyczny parking u stóp hiszpańskiej części Pirenejów. I że „raczej” stamtąd do Frankfurtu i Monachium już nie wrócą. W Hamburgu, skąd wylatywały do klientów A380 ostatnią taką maszynę, dla Emirates wyprodukowano w grudniu 2021 roku. Łącznie dubajczycy mają w swojej flocie 123 takie samoloty.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Transport
Polacy mistrzami odbioru paczek. E-commerce nie nadąża za tempem
Transport
Porządki w Grupie Lufthansy. Wszystkie decyzje będą podejmowane w Niemczech
Transport
Polskie lotniska najlepsze w Europie. Będzie rekord odprawionych pasażerów
Transport
Największy port zbożowy Rosji sparaliżowany przez dekret Putina
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Transport
Tak mało taksówek jeszcze nie było
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama