Boeing: problemy z zapatrzeniem będą także w 2023 roku

Niemal do końca 2023 r. utrzymają się problemy w łańcuchach dostaw podzespołów głównie z powodu braku pracowników u mniejszych i średnich dostawców, bo szybciej niż zakładano pojawił się popyt — ocenia prezes Boeinga. Koncern uporał się już z kłopotem w produkcji MAX-ów, notuje wzrost popytu na samoloty szerokokadłubowe.

Publikacja: 22.06.2022 13:45

Boeing: problemy z zapatrzeniem będą także w 2023 roku

Foto: Eric Lee/Bloomberg

Koncern musiał w maju zwolnić rytm produkcji B737 MAX, bo zabrakło jednolitego typu złącza okablowania, a niektórzy klienci anulowali część lotów, bo nie mieli obsady kadrowej, gdy pojawiło się zainteresowanie lotami. — Z zadziwiającą prędkością doszło do przesunięcia problemów dotyczących popytu na problemy związane z zapatrzeniem — powiedział prezes David Calhoun na forum ekonomicznym Bloomberga w Katarze.

Boeing ma ogromny, skomplikowany łańcuch dostawców mocno zależnych od terminów otrzymywania podzespołów. — To był naprawdę poważny problem dla tych producentów i moim zdaniem utrzyma się do końca przyszłego roku. Dostawcy średniego szczebla i ich kooperanci najbardziej odczują brak siły roboczej — dodał.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Transport
Kiedy pierwszy samolot wyląduje na CPK? Wiceminister Maciej Lasek zdradza datę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Europa łaskawsza dla spalinowców
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach