Aktualizacja: 14.02.2025 04:04 Publikacja: 19.06.2022 11:52
Foto: Bloomberg
Tak jak robią to koleje francuskie, austriackie i niemieckie, ale z zupełnie innych powodów, FPK wyspecjalizowane w przewozach długodystansowych dowiozą Aerofłotowi chętnych do podróży, którzy na części trasy nie mogli skorzystać z samolotu.
Aerofłot, który z powodu kłopotów z flotą oraz sankcji nałożonych na jego operacje musiał zrezygnować z wielu rynków, i FPK stworzą system transportowy, który udrożni przewozy na południu Rosji, gdzie od końca lutego 2022 lotniska przyjmują jedynie samoloty wojskowe. Rosyjski regulator ruchu lotniczego, Rosawiacja nie zezwala na wykonywanie cywilnych operacji lotniczych z 11 portów na południu kraju, w tym w Krasnodarze, Rostowie nad Donem, Woroneżu i Biełgorodzie. Obecny zakaz wykonywania lotów obowiązuje do 24 czerwca i zapewne po raz kolejny zostanie przedłużony.
Rząd Hiszpanii nie patrzy przychylnie na przejęcie przez PFR 40 proc. akcji producenta superszybkich pociągów Talgo. W tej sytuacji polski fundusz nie przedstawi w tej sprawie oferty - podaje w czwartek hiszpańska prasa.
Producenci aut w USA obawiają się ceł na importowane z Kanady i Meksyku towary. Przedstawiciele Forda alarmują, że tego typu działania będą szkodliwe dla sektora i pozwolą zdobyć silniejszą pozycję producentom samochodów z Europy czy Azji.
Ukraiński wywiad opublikował szczegółową listę tankowców rosyjskiej floty cieni wraz z danymi ich kapitanów. Celem jest ochrona międzynarodowych wód przed ewentualną katastrofą ekologiczną i ostrzeżenie biznesu przed współpracą z agresorem.
Na europejskich lotniskach w 2024 roku odprawiło się 2,5 mld pasażerów. To o niespełna 2 proc. więcej, niż w 2019 roku – ostatnim przed pandemią.
Tak dobrego stycznia Boeing nie miał od dwóch lat — informuje „The Seattle Times”. To może być początek końca głębokiego kryzysu, jaki Boeing zafundował sobie na własne życzenie.
Airbus Aeroflotu lecący do Turcji został zmuszony do zawrócenia na lotnisko Szeremietiewo po włączeniu się automatycznego czujnika spadku ciśnienia. To kolejna groźna awaria samolotu rosyjskich linii w tym roku. W 2023 r takich zdarzeń było blisko 700. Od wojny Putina Rosja jest obok Bhutanu, Demokratycznej Republiki Konga i Liberii najniebezpieczniejszym krajem do lotów cywilnych.
- Chcielibyśmy ubezpieczyć wszystkie swoje boeingi i airbusy. Ale niestety w tej chwili nie jest to możliwe - przyznaje Siergiej Aleksandrowski, dyrektor generalny Aerofłotu.
Airbus 330, należący do rosyjskiej linii Aerofłot miał poważną awarię na tajskiej wyspie Phuket. W czasie lądowania doszło do wycieku płynu hamulcowego na pas startowy, a maszynę trzeba było odholować - podaje „Bangkok Times”.
Rosyjskie Ministerstwo Transportu zwróciło się do rządu o wsparcie w wysokości 265 mld rubli dla linii lotniczych w tym kraju. Za te pieniądze miałyby wykupić samoloty nielegalnie przejęte od leasingodawców w 2022 roku.
Po ogłoszonych przez Kreml sukcesach gospodarki Rosji, także rosyjskie linie lotnicze odcięte od połowy świata przez rozpętaną przez Rosję wojnę, pochwaliły się wzrostem liczby pasażerów i połączeń zagranicznych. Tych danych nie można sprawdzić.
Przychody rosyjskiego przewoźnika narodowego za pierwsze dziewięć miesięcy okazały się o 40,4 proc. wyższe w ujęciu rocznym. Pomimo dużej straty, pojawił się zysk. Firma tłumaczyła to wzrostem ruchu międzynarodowego. Nie informuje jednak, o jakie kraje chodzi.
Kolejna państwowa rosyjska firma coraz bardziej odczuwa skutki wywołanej przez Kreml wojny. Strata kwartalna Aerofłotu sięgnęła równowartości 2,5 mld zł, koszty operacyjne się podwoiły, dług netto zwiększył o 8 procent.
Na pokładzie samolotu lecącego z Moskwy do Erywania zmarła 60-letnia kobieta. Nie wiadomo, o jakie linie lotnicze chodzi. Dziesięć dni wcześniej 46- letnia kobieta zmarła w samolocie Uralskich Linii Lotniczych, a dwa tygodnie temu poważnie zasłabł pasażer lotu Moskwa-Grozny.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas