Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 06.07.2025 18:18 Publikacja: 30.05.2022 21:00
NesoBus nie emituje spalin, ale jedynie parę wodną. Tankowanie umieszczonych na dachu zbiorników z wodorem trwa 15 minut
Foto: Infobus
Opracowany przez zespół polskich inżynierów pojazd ma wpisywać się w plany spółek, zakładające budowę całego łańcucha transportowego opartego na wykorzystaniu zielonego wodoru. W styczniu tego roku Grupa Polsat Plus zapowiedziała przeznaczenie na ten cel 0,5 mld zł w ciągu pięciu lat. Elektrolizery do produkcji wodoru staną w elektrowni w Koninie.
Nazwa autobusu to skrót od hasła „Nie emituje spalin i oczyszcza” powietrze. – Jestem zbudowany tym projektem, zwłaszcza od strony finansowej. Takiego wsparcia brakowało na polskim rynku – powiedział „Rzeczpospolitej” Aleksander Kierecki, szef branżowego serwisu Infobus i firmy JMK Analizy Rynku Transportowego. Jego zdaniem moment na premierę NesoBusa jest tym lepszy, że właśnie ruszają granty z rządowego programu „Zielony transport publiczny”.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas