Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 09:56 Publikacja: 01.05.2022 21:00
Mimo trudnej sytuacji rynkowej GDDKiA podtrzymuje plany ogłoszenia w 2022 r. przetargów obejmujących budowę 475 km szybkich dróg o łącznej wartości 22,5 mld zł
Foto: shutterstock
Sytuacja na budowach dróg staje się coraz trudniejsza, bo tak wysokiego wzrostu kosztów, z jakimi mierzą się teraz firmy budowlane, nikt się wcześniej nie spodziewał. Według Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa (PZPB) stal jest już droższa o 200–250 proc. w porównaniu z cenami przed pandemią koronawirusa. W dodatku dramatycznie jej brakuje po odcięciu dostaw z Ukrainy i Rosji.
Ceny paliw są wyższe o 50–70 proc., a stawki za energię elektryczną poszybowały o 250 proc. Co gorsza, duża część przedsiębiorstw budowlanych realizuje kontrakty pozyskane jeszcze w latach 2019–2021, które w warunkach sztywnego i niskiego limitu waloryzacji na poziomie 5 proc. są teraz narażone na duże straty z powodu cen materiałów rosnących nieprzerwanie od drugiej połowy ubiegłego roku.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Jedynie 0,6 proc. przesyłek nie zostało przez klientów w Polsce odebranych, co jest wynikiem rekordowym w region...
Od początku 2026 roku w Grupie Lufthansy dojdzie do wielkich zmian. Swiss, Austrian Airlines i Brussels Airlines...
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2025 r. w polskich portach lotniczych odprawiło się ponad 36 mln pasażerów....
Ponad sto zagranicznych masowców od miesiąca czeka na redzie portu Kaukaz na Morzu Czarnym. Przypłynęły po rosyj...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W branży przewozu osób drastycznie szybko ubywa kierowców. Liczba działalności gospodarczych na tym rynku po raz...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas