Aktualizacja: 03.05.2025 20:15 Publikacja: 01.05.2022 21:00
Mimo trudnej sytuacji rynkowej GDDKiA podtrzymuje plany ogłoszenia w 2022 r. przetargów obejmujących budowę 475 km szybkich dróg o łącznej wartości 22,5 mld zł
Foto: shutterstock
Sytuacja na budowach dróg staje się coraz trudniejsza, bo tak wysokiego wzrostu kosztów, z jakimi mierzą się teraz firmy budowlane, nikt się wcześniej nie spodziewał. Według Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa (PZPB) stal jest już droższa o 200–250 proc. w porównaniu z cenami przed pandemią koronawirusa. W dodatku dramatycznie jej brakuje po odcięciu dostaw z Ukrainy i Rosji.
Ceny paliw są wyższe o 50–70 proc., a stawki za energię elektryczną poszybowały o 250 proc. Co gorsza, duża część przedsiębiorstw budowlanych realizuje kontrakty pozyskane jeszcze w latach 2019–2021, które w warunkach sztywnego i niskiego limitu waloryzacji na poziomie 5 proc. są teraz narażone na duże straty z powodu cen materiałów rosnących nieprzerwanie od drugiej połowy ubiegłego roku.
Konflikt Pakistanu z Indiami zaostrza się. Pakistan zamknął przestrzeń powietrzną dla linii z Indii. Rząd w Delh...
Nowy Air Force One, czyli B747 One i to dwa egzemplarze, Donald Trump zamówił jeszcze podczas poprzedniej kadenc...
Prezes Ryanaira, Michael O’Leary, sygnalizuje gotowość rezygnacji z dostaw boeingów, jeśli okaże się, że po wpro...
Władimir Putin zaproponował Aleksandrowi Łukaszence stworzenie własnej wersji lotniczego konsorcjum na wzór euro...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
- Nie będzie można żądać wydania nieruchomości, zanim nie zaproponuje się właścicielowi zaliczki w wys. 85 proc....
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas