Reklama

Rosyjskie statki nie kupią paliwa na Morzu Śródziemnym

Firmy handlujące paliwem okrętowym przestały sprzedawać je rosyjskim statkom w basenie Morza Śródziemnego

Publikacja: 02.04.2022 12:07

Rosyjskie statki nie kupią paliwa na Morzu Śródziemnym

Foto: AdobeStock

Wiele czynników wpłynęło na odmawianie takiej usługi, jednym z nich były tzw. autosankcje, działania samych firm podejmowane zawczasu,  które rezygnowały z wszelkich kontaktów i umów z rosyjskimi podmiotami. — pisze Reuter. Problemy płatnicze związane z ograniczeniem działalności banków też przyczyniły się do trudniejszego kupowania paliwa okrętowego, za które zwykle płaci się w dolarach.

Jeden z informatorów podał, że jednostki pod rosyjską flagą nie mogły kupić paliwa na Malcie, w Gibraltarze czy w pobliskim Algeciras w Hiszpanii, w dużych ośrodkach bunkrowania paliwa na Morzu Śródziemnym. — Kilka zbiornikowców musiało nadłożyć trasy, aby kupić paliwo w innych krajach, bo porty europejskie odmówiły — powiedział drugi informator. Utrata dostępu do stacji bunkrowania paliwa stwarza poważny problem logistyczny rosyjskim zbiornikowcom udającym się z portów nad Bałtykiem do Azji, stwarza też zagrożenie bezpieczeństwa żeglugi, gdy takie kolosy mogą utknąć na otwartych wodach z łatwopalnym ładunkiem.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Transport
Boeing wylądował w morzu. Lotniczy wypadek w Hongkongu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Adam Sanocki: Lotniska, to nie tylko pasażerowie i samoloty. To wielki wkład w gospodarkę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama