Rosyjskie lotnictwo coraz bliżej ziemi. Europa cofa certyfikacje

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) cofnęła certyfikacje dla rosyjskich samolotów i odmówiła wydania dokumentów dla nowych maszyn. Główne rosyjskie lotnisko – moskiewskie Szeremietiewo zamyka terminale i wyłącza z operacji pasy startowe.

Publikacja: 18.03.2022 12:05

Rosyjskie lotnictwo coraz bliżej ziemi. Europa cofa certyfikacje

Foto: Bloomberg

Nowy zakaz dotyczy między innymi Suchoja Superjet 100, Tupolewa Tu-204-120 i samolotu strażackiego Beriew Be-220-ES-E. Żadna z tych maszyn nie wchodzi w skald floty któregokolwiek z unijnych przewoźników, ale SSJ100 jakiś czas temu był eksploatowany m.in. przez Brussels Airlines i irlandzki CityJet. Belgowie i Irlandczycy włączyli go do swojej floty dlatego, że EASA wydała mu wcześniej certyfikację do wykonywania operacji na krótkich pasach startowych i mógł lądować np. na London City.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Transport
Paris Air Show. Deszcz zamówień, ale nie dla wszystkich
Transport
Fundusz Kolejowy mało efektywny
Transport
Indyjskie Dreamlinery sprawdzone po katastyrofie. Co wykazał przegląd?
Transport
Moskiewskie lotnisko znacjonalizowane. „Szukanie haków na cudzoziemców"
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Transport
LOT wybrał samoloty. Ile na zamówieniu skorzysta gospodarka?