Fatalny rok Boeinga, bieżący też będzie trudny

W 2020 r. Boeing dostarczył o 60 proc. samolotów mniej niż w 2019 r., niecałą jedną trzecią tego co Airbus — najmniej od 43 lat. Początek bieżącego roku nie wygląda obiecująco

Aktualizacja: 13.01.2021 15:20 Publikacja: 13.01.2021 15:18

Fatalny rok Boeinga, bieżący też będzie trudny

Foto: Bloomberg

W ciągu 12 minionych miesięcy koncern przekazał klientom 157 samolotów wobec 380 w 2019 r. i rekordowej liczby 806 w 2018 r. W grudniu dostawy wyniosły 39 sztuk: 27 MAXów, 11 szerokokadłubowych i jednego samolotu patrolowania morza P-8. W tym samym okresie Airbus wydał 566 maszyn.

Co do zamówień, w grudniu dotyczyły 90 sztuk: 75 M737 MAX, bo Ryanair potwierdził wstępne zamówienie, siedmiu takich samolotów od nie ujawnionych klientów oraz ośmiu B777 cargo od firmy kurierskiej DHL Express należącej do Deutsche Post. Był to też kolejny drugi miesiąc, w którym producent nie wydał żadnego B787 Dreamlinera z powodu intensywnych kontroli niedawnych wpadek przy produkcji, które jedynie zwiększyły opóźnienia wywołane przez wirusa — odnotował Reuter. Najnowsze zamówienia przyćmiły wydarzenia z listopada, kiedy klienci zrezygnowali z kupienia dalszych 105 MAXów i dwóch B787.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Transport
NATO nie pojedzie koleją. Rail Baltica poważnie opóźniona
Transport
Pilot wywołał pożar w samolocie British Airways, bo pomylił lewą rękę z prawą
Transport
Wojna lotnicza? Bruksela grozi cłami Boeingowi
Transport
Uber ma kłopoty. Wyniki rozczarowały, najniższy wzrost od czasów pandemii
Transport
Donald Trump nie da pieniędzy na szybką kolej w Kalifornii