Reklama
Rozwiń
Reklama

Airbus nie będzie wyrzucać z pracy

Europejski producent samolotów obiecał, że nie będzie wypowiadać umów o pracę w Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii po osiągnięciu z niemieckim związkiem umowy o bezpieczeństwie zatrudnienia do końca 2023 r.

Publikacja: 07.03.2021 15:24

Airbus nie będzie wyrzucać z pracy

Foto: Bloomberg

Rzecznik Airbusa, który mocno odczuł spadek popytu na samoloty z powodu pandemii stwierdził, że uzgodniono natomiast inne działania: dobrowolne odchodzenie za odprawą, wcześniejsze emerytury czy przesunięcia z jednego zakładu do innego. Zaczęto też negocjacje w Hiszpanii — dodał. Airbusowi bardzo zależy na realizacji planu zmniejszenia załogi o 15 tys. etatów w ramach restrukturyzacji, zwłaszcza w centrali we Francji i w zakładach w Niemczech - pisze Reuter.

Związek IG Metall i rada pracownicza załogi w Niemczech podały, że porozumiały się z firmą co do generalnego pakietu zachowania zatrudnienia i ośrodków produkcji do końca 2023 r. Ok. 1300 pracowników w niemieckim Airbusie i 1000 w fili Premium Aerotec, produkującej duże komponenty, zgodziło się od listopada do lutego dobrowolnie odejść z pracy za odprawą — poinformował na konferencji prasowej Holger Junge z rady pracowniczej. — Wielkość produkcji ustabilizowała się, ale nie przezwyciężyliśmy kryzysu — dodał. Airbus zgodził się na krótszy tydzień roboczy, od 2022 r. o 20 proc., aby nikogo nie zwalniać — powiedział. W Niemczech Airbus zatrudnia ok. 55 tys. ludzi.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama