Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 16.07.2025 04:11 Publikacja: 07.01.2022 18:16
Foto: Adobe Stock
Muszą wykorzystać tej zimy przynajmniej 50 proc. przyznanych slotów. W czasach, kiedy zakażenia mutacją Omikron są na fali rosnącej, dla przewoźników obowiązująca zasada jest bezsensowna i kosztowna.
Jeśli jednak się do niej nie zastosują, mogą utracić sloty na rzecz konkurencji, chociaż nie bardzo widać, aby nowi przewoźnicy tak bardzo pchali się na europejskie rynki. Co w tej sytuacji robią linie lotnicze? Latają na pusto, bądź na prawie pusto. Tylko po to, aby wykorzystać przynajmniej połowę proc. przyznanych im slotów. Pozostałe 50 proc. Komisja Europejska zezwoliła pozostawić niewykorzystane. Adina Valean, unijna komisarz ds transportu podkreśliła jednak, że to poluzowanie przepisów będzie obowiązywało jedynie do końca marca, czyli do zakończenia sezonu zimowego. Latem wszystko ma wrócić do normy.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Po inwazji na Ukrainę Rosjanie i wprowadzeniu zachodnich sankcji Rosjanie chcieli przestawić przemysł lotniczy n...
To koniec arabskiej przygody Wizz Aira. Po ponad pięciu latach 1 września 2025 r. węgierski przewoźnik zamknie s...
Dlaczego Ryanair zdecydował się na podpisanie wieloletniej umowy z lotniskiem w Modlinie? Powodów jest kilka. Gł...
Incydenty w rosyjskiej przestrzeni powietrznej, powtarzające się wstrzymanie ruchu i zamknięte lotniska, to dzis...
W Rzymie trwa międzynarodowa konferencja „Rebuild Ukraine”, w której bierze udział ponad 100 krajów gotowych wzi...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas