Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 07.07.2025 10:06 Publikacja: 13.11.2021 14:47
Foto: Adobe Stock
FAA i agencja kosmiczna NASA poinformowały, że przez 4 lata testowano oprogramowanie, które wylicza czas wypychania samolotu spod rękawa na ruchliwych lotniskach przesiadkowych, aby każdy samolot mógł bezpośrednio udać się na pas startowy i odlecieć. FAA szacuje, że oprogramowanie po zainstalowaniu da oszczędności 7 mln galonów (26,5 mln litrów) paliwa rocznie, co ograniczy emisję ponad 75 tys. ton dwutlenku węgla.
Szef FAA, Steve Dickson powiedział na briefingu dla prasy, że „nowe rozwiązanie będące częścią systemu łączenia lotów Terminal Flight Data Manager daje podwójną korzyść: zmniejsza emisję spalin i zapewnia podróżnym bardziej punktualne odloty”. Szef NASA, Bill Nelson dodał, że oprogramowanie jest wynikiem strategii „trajektorii prowadzącej bezpośrednio w przestrzeni kosmicznej do innych planet. Pomysł był prosty: wykorzystać tę technologię i zastosować do samolotu” — cytuje Reuter.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas