Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 09:46 Publikacja: 10.11.2021 17:50
Foto: Adobe Stock
W ramach wirtualnej prezentacji Embraer pokazał rozwiązania koncepcyjne rodziny „Energia” o różnym zasięgu i rodzaju napędu (ogniwo paliwowe, wodór, SAF). Ocenia rynek takich maszyn na 4 tysiące.
Pierwszym modelem jest 9-miejscowy samolot o hybrydowym napędzie elektryczno-spalinowym, który zmniejsza emisję spalin o 50 proc. i byłby gotowy do 2030 r. Drugi w wersji czysto elektrycznej, też na 9 osób, ale o mniejszym zasięgu, nie emitowałby wcale spalin, a byłby gotowy do 2035 r. Obie maszyny potrzebowałyby tylko jednego pilota. Trzeci, większy samolot na 19 osób byłby napędzany wodorowym ogniwem paliwowym, powstałby do 2025 r. Czwarta wersja na 35-50 miejsc pojawiłaby się do 2040 r. Na krótszych trasach korzystałaby wyłącznie z wodoru, a na dłuższych ze zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) z dodatkowych zbiorników.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Jedynie 0,6 proc. przesyłek nie zostało przez klientów w Polsce odebranych, co jest wynikiem rekordowym w region...
Od początku 2026 roku w Grupie Lufthansy dojdzie do wielkich zmian. Swiss, Austrian Airlines i Brussels Airlines...
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2025 r. w polskich portach lotniczych odprawiło się ponad 36 mln pasażerów....
Ponad sto zagranicznych masowców od miesiąca czeka na redzie portu Kaukaz na Morzu Czarnym. Przypłynęły po rosyj...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W branży przewozu osób drastycznie szybko ubywa kierowców. Liczba działalności gospodarczych na tym rynku po raz...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas