Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 06.07.2025 22:08 Publikacja: 10.11.2021 17:50
Foto: Adobe Stock
W ramach wirtualnej prezentacji Embraer pokazał rozwiązania koncepcyjne rodziny „Energia” o różnym zasięgu i rodzaju napędu (ogniwo paliwowe, wodór, SAF). Ocenia rynek takich maszyn na 4 tysiące.
Pierwszym modelem jest 9-miejscowy samolot o hybrydowym napędzie elektryczno-spalinowym, który zmniejsza emisję spalin o 50 proc. i byłby gotowy do 2030 r. Drugi w wersji czysto elektrycznej, też na 9 osób, ale o mniejszym zasięgu, nie emitowałby wcale spalin, a byłby gotowy do 2035 r. Obie maszyny potrzebowałyby tylko jednego pilota. Trzeci, większy samolot na 19 osób byłby napędzany wodorowym ogniwem paliwowym, powstałby do 2025 r. Czwarta wersja na 35-50 miejsc pojawiłaby się do 2040 r. Na krótszych trasach korzystałaby wyłącznie z wodoru, a na dłuższych ze zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) z dodatkowych zbiorników.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas