Aktualizacja: 23.03.2025 22:51 Publikacja: 10.11.2021 17:50
Foto: Adobe Stock
W ramach wirtualnej prezentacji Embraer pokazał rozwiązania koncepcyjne rodziny „Energia” o różnym zasięgu i rodzaju napędu (ogniwo paliwowe, wodór, SAF). Ocenia rynek takich maszyn na 4 tysiące.
Pierwszym modelem jest 9-miejscowy samolot o hybrydowym napędzie elektryczno-spalinowym, który zmniejsza emisję spalin o 50 proc. i byłby gotowy do 2030 r. Drugi w wersji czysto elektrycznej, też na 9 osób, ale o mniejszym zasięgu, nie emitowałby wcale spalin, a byłby gotowy do 2035 r. Obie maszyny potrzebowałyby tylko jednego pilota. Trzeci, większy samolot na 19 osób byłby napędzany wodorowym ogniwem paliwowym, powstałby do 2025 r. Czwarta wersja na 35-50 miejsc pojawiłaby się do 2040 r. Na krótszych trasach korzystałaby wyłącznie z wodoru, a na dłuższych ze zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) z dodatkowych zbiorników.
Chińskie firmy samochodowe opanowały rosyjski rynek, zajęły miejsce zwolnione przez firmy z Europy, Japonii, Korei i USA. Teraz na 10 sprzedawanych aut sześć pochodzi z Chin.
W 10 lat po katastrofie samolotu Germanwings z powodu samobójstwa drugiego pilota w europejskim lotnictwie doszło do zasadniczej zmiany: w kokpicie musi być dwóch pilotów.
Komisja Europejska rozpoczęła dochodzenie, które ma wyjaśnić, czy chiński BYD miał prawo do subsydiów wspierających budowę fabryki na Węgrzech. Zakład w Szeged, na granicy z Serbią, ma rozpocząć produkcję już jesienią 2025.
Wśród kierowców Ubera wciąż jest mało kobiet, ale firma sięga po kolejne rozwiązania, by to zmienić. Teraz testuje nowy program w Wielkiej Brytanii – każda osoba prowadząca taksówkę w ramach aplikacji będzie uprawniona do 20 godzin darmowej opieki nad dziećmi.
Przesłanki i czynniki efektywnego wdrażania projektów OZE przez JST uwzględniające kwestie ekonomiczne, środowiskowe i społeczne.
Nie ma na świecie dziedziny gospodarki tak uzależnionej od sprawnie działającego systemu naczyń połączonych jak transport lotniczy. Awaria, która wydarza się gdziekolwiek, natychmiast jest odczuwalna przez innych użytkowników.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Do Polski przyjechało całe kierownictwo Embraera. Powody tej wizyty są dwa. Lada dzień LOT zdecyduje, czy wybierze samolot regionalny Embraera E2, czy jednak Airbusa A220. A w tle są jeszcze zakupy resortu obrony.
W ubiegłym roku narodowy przewoźnik przewiózł 10,7 miliona pasażerów i zanotował 688,5 miliona złotych zysku netto. Flotę powiększył do 86 samolotów.
Nam nie chodzi tylko o maszyny cywilne. Jako grupa Embraera mamy wiele do zaoferowania w obszarze obronnym i w kształceniu kadr inżynierskich – mówi Arjan Meijer, prezes Embraer Commercial Aviation.
Umowa pozwoli LOT-owi na łatwiejszą i tańszą obsługę trzech Embraerów 195-E2, które w trzecim kwartale 2024 dołączyły do floty polskiego przewoźnika.
Brazylijski producent samolotów Embraer odzyskał rating inwestycyjny. Fitch Ratings uznał, że wyniki finansowe, terminowe dostawy i dobrze sprzedające się modele świetnie rokują na przyszłość.
Brazylijski producent samolotów regionalnych Embraer uruchomił w swej filii serwisowej pod Lizboną ośrodek serwisowanie i napraw silników amerykańskiej firmy Pratt&Whitney, z którymi wielu przewoźników ma obecnie poważne problemy.
Flota LOT-u jeszcze tego lata powiększy się o kolejne trzy maszyny. Ich wybór nie jest zaskakujący - może wskazywać, w którym kierunku pójdzie rozwój floty polskiej linii.
Coraz większe problemy rosyjskich przewoźników z zawłaszczonymi przez Rosję samolotami zachodniej produkcji. Część floty jest już uziemiona, a będzie jeszcze gorzej.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas