Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 18:52 Publikacja: 06.11.2021 16:06
Foto: Fot. Bloomberg
Ugoda osiągnięta w sądzie stanu Delaware w Wilmington przewiduje wypłacenie tych pieniędzy przez firmy ubezpieczeniowe koncernowi, a nie inwestorom, którzy wytoczyli w sądzie całą sprawę — informują Bloomberg i Reuter. Nie obejmuje przyznania się do winy dyrektorów włącznie z prezesem Boeinga, Davidem Calhounem — podał „WSJ”.
Sędzia Morgan Zurn orzekła, że dyrektorzy przegapili poważne ostrzeżenie w kwestii bezpieczeństwa B737 MAX po pierwszej katastrofie tego samolotu w październiku 2018. Ich rada nie zrobiła nic, by zyskać większy nadzór nad jakością i bezpieczeństwem do czasu drugiej tragedii z tym samolotem w marcu 2019 w Etiopii — brzmiał zarzut wobec dyrektorów złożony w sądzie przez fundusze emerytalne. Dyrektorzy Boeinga nie przyznawali się do winy w sprawie wcześniejszego nadzoru nad tymi samolotami, w sądzie wyjaśnili, że poszli na ugodę z powodu kosztów, niepewności i ryzyka wynikających ze spornego postępowania zwłaszcza w złożonych sprawach, podobnych do sprawy wniesionej przez fundusze emerytalne.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Jedynie 0,6 proc. przesyłek nie zostało przez klientów w Polsce odebranych, co jest wynikiem rekordowym w region...
Od początku 2026 roku w Grupie Lufthansy dojdzie do wielkich zmian. Swiss, Austrian Airlines i Brussels Airlines...
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2025 r. w polskich portach lotniczych odprawiło się ponad 36 mln pasażerów....
Ponad sto zagranicznych masowców od miesiąca czeka na redzie portu Kaukaz na Morzu Czarnym. Przypłynęły po rosyj...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W branży przewozu osób drastycznie szybko ubywa kierowców. Liczba działalności gospodarczych na tym rynku po raz...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas