Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.10.2025 09:58 Publikacja: 06.11.2021 16:06
Foto: Fot. Bloomberg
Ugoda osiągnięta w sądzie stanu Delaware w Wilmington przewiduje wypłacenie tych pieniędzy przez firmy ubezpieczeniowe koncernowi, a nie inwestorom, którzy wytoczyli w sądzie całą sprawę — informują Bloomberg i Reuter. Nie obejmuje przyznania się do winy dyrektorów włącznie z prezesem Boeinga, Davidem Calhounem — podał „WSJ”.
Sędzia Morgan Zurn orzekła, że dyrektorzy przegapili poważne ostrzeżenie w kwestii bezpieczeństwa B737 MAX po pierwszej katastrofie tego samolotu w październiku 2018. Ich rada nie zrobiła nic, by zyskać większy nadzór nad jakością i bezpieczeństwem do czasu drugiej tragedii z tym samolotem w marcu 2019 w Etiopii — brzmiał zarzut wobec dyrektorów złożony w sądzie przez fundusze emerytalne. Dyrektorzy Boeinga nie przyznawali się do winy w sprawie wcześniejszego nadzoru nad tymi samolotami, w sądzie wyjaśnili, że poszli na ugodę z powodu kosztów, niepewności i ryzyka wynikających ze spornego postępowania zwłaszcza w złożonych sprawach, podobnych do sprawy wniesionej przez fundusze emerytalne.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Prezydent Donald Trump uważa, że rosyjska propozycja, by Elon Musk i jego firma zajmująca się budową tuneli — Th...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
To efekt m.in. spadających przewozów towarowych po polskich torach. Maleje popyt w Europie Zachodniej, trwa wojn...
Amerykanie są o krok od wprowadzenia ograniczeń w ruchu lotniczym USA-Chiny. A Donald Trump otwarcie mówi o bli...
Obecne tempo sprzedaży e-aut jest dalekie od unijnego celu. Producenci wycofują elektryczne modele.
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
PKP Intercity poprawia ofertę, bo w nowym rozkładzie jazdy na 2026 r. może zacząć tracić pasażerów na rzecz groź...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas