Według portalu FlightRadar24, samolot testowy wystartował 11 sierpnia o godz. 9,24 czasu miejscowego z międzynarodowego lotniska Pudong w Szanghaju i wziął kurs na południowy wschód. Dane o przebiegu loty były niekompletne, ale zdjęcia w chińskich blogach lotniczych pozwoliły stwierdzić, że wylądował na lotnisku Putuoshan w Zhoushan, położonym ok. 150 km na południe od Szanghaju, gdzie Boeing ma zakład prac wykończeniowych (wyposażanie wnętrza kabiny, malowanie kadłubów).

Po wykonaniu przez ten samolot wszystkich próbnych lotów chiński urząd lotnictwa CAAC opublikuje raport oceniający ten samolot i przedstawi go do zgłaszania komentarzy, zanim rozpocznie się szkolenie pilotów. Urząd zgłosił wcześniej trzy wymogi powrotu MAX-ów do pracy w Chinach: wprowadzone przez producenta zmiany projektowe (w designie) muszą uzyskać certyfikację, piloci mają przejść dostateczne przeszkolenie, mają być ogłoszone definitywne ustalenia śledztw badających przyczyny obu katastrof B737 MAX — podał Reuter.

Od listopada 2020 ok. 30 linii lotniczych i 175 krajów zezwoliło na powrót MAX-ów do pracy. Chiny jako pierwsze na świecie uziemiły te samoloty w marcu 2019, po dwóch katastrofach, i dotychczas nie zniosły zakazu lotów.