Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 02.11.2021 21:00 Publikacja: 02.11.2021 21:00
Foto: Shutterstock
Choć według danych Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) we wrześniu pociągami podróżowało ok. 25 mln pasażerów, co w porównaniu z tym samym miesiącem sprzed roku stanowi wzrost o 15 proc., przewoźnikom zaczyna zagrażać kolejna fala koronawirusa. – Wygląda na to, że pandemia się rozpędza. A to może zmniejszyć popyt na przewozy np. wskutek ponownego wprowadzenia pracy i nauki zdalnej – mówi Jakub Majewski, prezes Fundacji ProKolej. Jego zdaniem, gdyby obecna sytuacja epidemiczna zdołała się utrzymać na obecnym poziomie, spadek liczby pasażerów w całym 2021 r. w porównaniu z rokiem 2019, a więc okresem sprzed pandemii, wyniósłby ok. 20 proc. Ale lekarze zakładają czarne scenariusze, prognozują szybko rosnącą falę zachorowań do kulminacji na przełomie listopada i grudnia. W takiej sytuacji spadek byłby dużo głębszy. Najbardziej poszkodowanym byłoby PKP InterCity.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Amerykanie są o krok od wprowadzenia ograniczeń w ruchu lotniczym USA-Chiny. A Donald Trump otwarcie mówi o bli...
Obecne tempo sprzedaży e-aut jest dalekie od unijnego celu. Producenci wycofują elektryczne modele.
PKP Intercity poprawia ofertę, bo w nowym rozkładzie jazdy na 2026 r. może zacząć tracić pasażerów na rzecz groź...
Kilkanaście nowych połączeń od przyszłego roku ogłosił prezes Wizz Air na lotniskach w Gdańsku i Wrocławiu. Wę...
Brak zatwierdzonego budżetu w USA i tzw. zamknięcie rządu oznacza poważne zakłócenia lotów. Brakuje kontrolerów...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas