Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 02.11.2021 21:00 Publikacja: 02.11.2021 21:00
Foto: Shutterstock
Choć według danych Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) we wrześniu pociągami podróżowało ok. 25 mln pasażerów, co w porównaniu z tym samym miesiącem sprzed roku stanowi wzrost o 15 proc., przewoźnikom zaczyna zagrażać kolejna fala koronawirusa. – Wygląda na to, że pandemia się rozpędza. A to może zmniejszyć popyt na przewozy np. wskutek ponownego wprowadzenia pracy i nauki zdalnej – mówi Jakub Majewski, prezes Fundacji ProKolej. Jego zdaniem, gdyby obecna sytuacja epidemiczna zdołała się utrzymać na obecnym poziomie, spadek liczby pasażerów w całym 2021 r. w porównaniu z rokiem 2019, a więc okresem sprzed pandemii, wyniósłby ok. 20 proc. Ale lekarze zakładają czarne scenariusze, prognozują szybko rosnącą falę zachorowań do kulminacji na przełomie listopada i grudnia. W takiej sytuacji spadek byłby dużo głębszy. Najbardziej poszkodowanym byłoby PKP InterCity.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Po inwazji na Ukrainę Rosjanie i wprowadzeniu zachodnich sankcji Rosjanie chcieli przestawić przemysł lotniczy n...
To koniec arabskiej przygody Wizz Aira. Po ponad pięciu latach 1 września 2025 r. węgierski przewoźnik zamknie s...
Dlaczego Ryanair zdecydował się na podpisanie wieloletniej umowy z lotniskiem w Modlinie? Powodów jest kilka. Gł...
Incydenty w rosyjskiej przestrzeni powietrznej, powtarzające się wstrzymanie ruchu i zamknięte lotniska, to dzis...
W Rzymie trwa międzynarodowa konferencja „Rebuild Ukraine”, w której bierze udział ponad 100 krajów gotowych wzi...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas