Będzie mniej lotów z Dubaju

Dubajskie lotnisko zamierza przeprowadzić remont jednego z pasów, a to oznacza ograniczenie operacji o 43 procent

Aktualizacja: 07.10.2018 13:03 Publikacja: 07.10.2018 11:19

Jak ujawnił prezes dubajskich Emirates Tim Clark w rozmowie z Air Transport World w największym stopniu remont dotknie Emirates i jej niskokosztową linię Flydubai. — To jest nasza baza - tłumaczył Clark. Dubajskie lotnisko obsługuje dziennie 1100 rejsów. Emirates będą musiały w tym okresie uziemić 40 z 270 samolotów, czyli ograniczyć operacje o około 28 procent.

Południowy pas startowy zostanie wyłączony z eksploatacji od 16 kwietnia do końca maja 2019 roku. Wymieniona będzie jego nawierzchnia, zainstalowane nowe oświetlenie, całkowicie wymieniona infrastruktura w otoczeniu drogi startowej i dróg kołowania samolotów.- To zrozumiałe, bo takie remonty muszą być przeprowadzane co 10 lat - tłumaczył Clark.

Dubajskie lotnisko jest dzisiaj trzecim co do wielkości pod względem ruchu pasażerskiego i liderem w rankingu portów przesiadkowych. W 2017 roku obsłużyło 88,2 mln pasażerów. To nie tylko główna baza dla Emirates i dla Flydubai, ale i jedno z kół napędowych dubajskiej gospodarki, która w tej chwili jest uzależniona już nie od eksportu ropy naftowej, ale od usług turystycznych i przewozowych.

Emirates, które latają z Dubaju do Warszawy przyznały w oświadczeniu, że w okresie remontu część rejsów zostanie odwołana, ucierpią niektóre kierunki, znaczna liczba rejsów będzie miała zmieniony rozkład. Linia zastanawia się teraz nad przeniesieniem części lotów na Dubai World Cetral Airport.

Także Flydubai, który lata z Dubaju do Krakowa poinformował, że część rejsów przeniesie na drugie lotnisko w tym emiracie.

Tyle, że pasy startowe w Dubaju są remontowane częściej niż co 10 lat, o których mówił Tim Clark. To lotnisko ma za sobą remont i to obydwu pasów startowych w 2014 roku. Wtedy zostało zamknięte na 80 dni, a Emirates Group taka przerwa kosztowała 467 mln dolarów utraconych przychodów.

Termin przyszłorocznego remontu został wybrany nieprzypadkowo, bo na czas ramadanu - miesiąca wielkiego postu muzułmanów. Wtedy ruch lotniczy na Bliskim Wschodzie gwałtownie spada.

Jak ujawnił prezes dubajskich Emirates Tim Clark w rozmowie z Air Transport World w największym stopniu remont dotknie Emirates i jej niskokosztową linię Flydubai. — To jest nasza baza - tłumaczył Clark. Dubajskie lotnisko obsługuje dziennie 1100 rejsów. Emirates będą musiały w tym okresie uziemić 40 z 270 samolotów, czyli ograniczyć operacje o około 28 procent.

Południowy pas startowy zostanie wyłączony z eksploatacji od 16 kwietnia do końca maja 2019 roku. Wymieniona będzie jego nawierzchnia, zainstalowane nowe oświetlenie, całkowicie wymieniona infrastruktura w otoczeniu drogi startowej i dróg kołowania samolotów.- To zrozumiałe, bo takie remonty muszą być przeprowadzane co 10 lat - tłumaczył Clark.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Transport
Katastrofa w Baltimore. Zerwane łańcuchy dostaw, koncerny liczą straty
Transport
Nowy zarząd Portu Gdańsk. Wiceprezes z dyplomem Collegium Humanum
Transport
Spore różnice wartości inwestycji w branżach
Transport
Taksówkarze chcą lepiej zarabiać. Będzie strajk w Warszawie
Transport
Trzęsienie ziemi w Boeingu. Odchodzą dwaj prezesi