Reklama

Dlaczego BA chce Aer Lingusa

Zarząd i rada nadzorcza irlandzkiej linii lotniczej Aer Lingus zaakceptowały ofertę International Airlines Group (IAG) wartą 1,36 mld euro. Czy dojdzie do tej transakcji zależy teraz od największych akcjonariuszy.

Publikacja: 28.01.2015 14:02

Zarząd i rada nadzorcza irlandzkiej linii lotniczej Aer Lingus zaakceptowały ofertę International Ai

Zarząd i rada nadzorcza irlandzkiej linii lotniczej Aer Lingus zaakceptowały ofertę International Airlines Group (IAG) wartą 1,36 mld euro.

Foto: Bloomberg

Obojętne jednak, jaki będzie ostateczny efekt i czy ostatecznie taką transakcję zaakceptuje Komisja Europejska. Faktem jest, że rozpoczyna się kolejna fala konsolidacji na europejskim rynku lotniczym. Duże grupy przewoźników będą miały w tym roku więcej pieniędzy, powoli już kończy się , bądź wręcz dobiegła końca restrukturyzacja w Lufthansie ( Austrian Airlines i Brussels Airlines), Air France, który właśnie ogłosił kolejną i ostatnią falę zwolnień. A IAG po wszystkich cięciach jest tak bogate, jak linie arabskie, tyle że nie jest państwowa a prywatna. A do szybkiej sprzedaży przeznaczone są Finnair, portugalski TAP, polski LOT. Tyle, że linie przejmujące nie kupują konkurencji za wszelką cenę. Pokazał to przykład Cyprus Airways, którego nie przejęły ani wcześniej zainteresowany Ryanair, ani też greckie Aegean Airways. Linia zbankrutowała, a obydwaj potencjalnie inwestorzy otworzyli bazy na Cyprze.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Transport
Polskie lotniska najlepsze w Europie. Będzie rekord odprawionych pasażerów
Transport
Największy port zbożowy Rosji sparaliżowany przez dekret Putina
Transport
Tak mało taksówek jeszcze nie było
Transport
Strajk w Air Canada uziemił już setki samolotów. Może potrwać trzy doby
Transport
Największy armator Rosji tonie. To on stworzył flotę cieni
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama