Aktualizacja: 28.01.2015 14:02 Publikacja: 28.01.2015 14:02
Zarząd i rada nadzorcza irlandzkiej linii lotniczej Aer Lingus zaakceptowały ofertę International Airlines Group (IAG) wartą 1,36 mld euro.
Foto: Bloomberg
Obojętne jednak, jaki będzie ostateczny efekt i czy ostatecznie taką transakcję zaakceptuje Komisja Europejska. Faktem jest, że rozpoczyna się kolejna fala konsolidacji na europejskim rynku lotniczym. Duże grupy przewoźników będą miały w tym roku więcej pieniędzy, powoli już kończy się , bądź wręcz dobiegła końca restrukturyzacja w Lufthansie ( Austrian Airlines i Brussels Airlines), Air France, który właśnie ogłosił kolejną i ostatnią falę zwolnień. A IAG po wszystkich cięciach jest tak bogate, jak linie arabskie, tyle że nie jest państwowa a prywatna. A do szybkiej sprzedaży przeznaczone są Finnair, portugalski TAP, polski LOT. Tyle, że linie przejmujące nie kupują konkurencji za wszelką cenę. Pokazał to przykład Cyprus Airways, którego nie przejęły ani wcześniej zainteresowany Ryanair, ani też greckie Aegean Airways. Linia zbankrutowała, a obydwaj potencjalnie inwestorzy otworzyli bazy na Cyprze.
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Rząd USA nie da pieniędzy na połączenie superszybkiej kolei z Los Angeles do San Francisco – powiedział dziennik...
Konflikt indyjsko-pakistański spowodował kolejne zakłócenia w podróżach lotniczych. Kilku przewoźników azjatycki...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas