„Rojst”: Niespełniona obietnica znakomitości

Recenzje pierwszych odcinków miniserialu „Rojst" były entuzjastyczne. Osadzona w latach 80. historia nie przypominała niczego, co polski widz mógł w ostatnich latach oglądać na małym ekranie. Co więcej, nieodbiegające od wysokobudżetowych zachodnich produkcji zdjęcia zdradzały duże ambicje twórców, aby stworzyć obraz na światowym poziomie. Niestety wywindowane przez cztery pierwsze odcinki oczekiwania przynoszą w finale duże rozczarowanie.

Publikacja: 09.11.2018 18:00

„Rojst”: Niespełniona obietnica znakomitości

Foto: materiały prasowe

Widz ma poczucie przeładowania, chaosu i pośpiechu wynikającego z chęci poświęcenia wszystkim rozpoczętym wątkom odpowiednio dużo miejsca. Reżyser Jan Holoubek, chcąc stworzyć misterną wielowarstwową opowieść, sam zdołał się w niej zagubić.

Jesień, połowa lat 80. Anonimowe miasteczko na Ziemiach Odzyskanych. W niedalekim lesie znaleziono zwłoki prominentnego działacza partyjnego oraz prostytutki. Milicja szybko przekazuje oficjalną wersję do mediów i zamyka sprawę. Sprawca – konkubent zabitej kobiety – przyznaje się do morderstwa i znika zamknięty w zakładzie psychiatrycznym. Typowy scenariusz sprawy, w której nikomu nie zależy na wykryciu prawdziwych morderców. Historia przypomina tę opowiedzianą przez Macieja Pieprzycę w „Jestem mordercą" na podstawie autentycznej sprawy Zdzisława Marchwickiego, skazanego za morderstwa w pokazowym procesie pełnym nadużyć i manipulacji prokuratury oraz służb. Pieprzyca opowiedział o interesach partii, zakulisowych działaniach SB, o skorumpowanej milicji i braku przekonujących dowodów, że ujęty był prawdziwym mordercą. W „Rojście" to jednak dopiero początek. Ziemie Odzyskane skrywają bowiem mroczną tajemnicę.

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Telewizja
„The Last of Us” bije rekord w Ameryce, a zagrożenie rośnie
Telewizja
„Duduś”, który skomponowała muzykę „Stawki większej niż życie” i „Czterdziestolatka”
Telewizja
Agata Kulesza w akcji: TVP VOD na podium za Netflixem, Teatr TV podwoił oglądalność
Telewizja
Teatr TV i XIII księga „Pana Tadeusza" napisana przez Fredrę
Telewizja
Teatr TV odbił się od dna. Powoli odzyskuje widownię i artystów
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem