Hipnoza malarstwem

Menedżerowie Teatru Wytwórnia, zapraszając rzymski teatr tańca współczesnego Aleph, wiedzieli, co robią. Choreografia „Congiungimenti” jest wprost stworzona na małą scenę.

Publikacja: 19.02.2009 11:58

W przestrzeni 10x10 m obserwujemy kilkoro tancerzy, którzy początkowo uwięzieni są w drewnianych, przekrojonych na pół kubikach. Ograniczają im one ruchy, ale jednocześnie są jak symboliczne obwarowania współczesnego świata. Nie pozwalają nam na okazywanie swobody.

Tancerze z nimi walczą i z nich się wyrywają, tworząc fragment wyjątkowo namiętny i hipnotyzujący, zarówno dzięki ruchowi, jak i muzyce.

W tej choreografii artyści inspirowali się malarstwem Gustava Klimta, co mocno wpłynęło na formę wizualną spektaklu. Błękitne i białe światła, częściowe wyciemnienia, gra w półmroku, a przede wszystkim tancerze zastygający w określonej pozie jak w kadrze zdjęcia czy ramach obrazu – to charakterystyczne elementy „Congiungimenti”.

Włosi chcą nas tym samym wciągnąć w próby przekładu malarstwa na sztukę ruchu. Bo Aleph od lat w swoich pracach pokazuje ruch znajdujący się na pograniczu z poezją i sztukami plastycznymi.

Aleph w Polsce jest niemal nieznany, ale być może dzięki sobotniemu pokazowi powieli przypadek Compagnie Trajectoire i zostanie zaproszony na polskie festiwale tańca.

[i]„Congiungimenti” Aleph (Włochy), chor. Paola Scoppettuolo, Teatr Wytwórnia, Warszawa, ul. Ząbkowska 27/31, bilety: 15 i 25 zł, rezerwacje: 022 741 23 05, sobota (21.02) godz. 20[/i]

W przestrzeni 10x10 m obserwujemy kilkoro tancerzy, którzy początkowo uwięzieni są w drewnianych, przekrojonych na pół kubikach. Ograniczają im one ruchy, ale jednocześnie są jak symboliczne obwarowania współczesnego świata. Nie pozwalają nam na okazywanie swobody.

Tancerze z nimi walczą i z nich się wyrywają, tworząc fragment wyjątkowo namiętny i hipnotyzujący, zarówno dzięki ruchowi, jak i muzyce.

Teatr
Teatr. Magnetyczna Danuta Stenka w miłosnej tragedii kaszubskiej „Wòlô Bòskô”
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Teatr
Gejowska bojówka w roli głównej. Grand Prix Boska Komedia'24 dla „Fobii”
Teatr
Kaczyński, Tusk, Hitler i Lupa, czyli „klika” na scenie
Teatr
Krzysztof Warlikowski i zespół chcą, by dyrektorem Nowego był Michał Merczyński
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Teatr
Opowieści o kobiecych dramatach na wsi. Piekło uczuć nie może trwać