Reklama
Rozwiń

Hipnoza malarstwem

Menedżerowie Teatru Wytwórnia, zapraszając rzymski teatr tańca współczesnego Aleph, wiedzieli, co robią. Choreografia „Congiungimenti” jest wprost stworzona na małą scenę.

Publikacja: 19.02.2009 11:58

W przestrzeni 10x10 m obserwujemy kilkoro tancerzy, którzy początkowo uwięzieni są w drewnianych, przekrojonych na pół kubikach. Ograniczają im one ruchy, ale jednocześnie są jak symboliczne obwarowania współczesnego świata. Nie pozwalają nam na okazywanie swobody.

Tancerze z nimi walczą i z nich się wyrywają, tworząc fragment wyjątkowo namiętny i hipnotyzujący, zarówno dzięki ruchowi, jak i muzyce.

W tej choreografii artyści inspirowali się malarstwem Gustava Klimta, co mocno wpłynęło na formę wizualną spektaklu. Błękitne i białe światła, częściowe wyciemnienia, gra w półmroku, a przede wszystkim tancerze zastygający w określonej pozie jak w kadrze zdjęcia czy ramach obrazu – to charakterystyczne elementy „Congiungimenti”.

Włosi chcą nas tym samym wciągnąć w próby przekładu malarstwa na sztukę ruchu. Bo Aleph od lat w swoich pracach pokazuje ruch znajdujący się na pograniczu z poezją i sztukami plastycznymi.

Aleph w Polsce jest niemal nieznany, ale być może dzięki sobotniemu pokazowi powieli przypadek Compagnie Trajectoire i zostanie zaproszony na polskie festiwale tańca.

[i]„Congiungimenti” Aleph (Włochy), chor. Paola Scoppettuolo, Teatr Wytwórnia, Warszawa, ul. Ząbkowska 27/31, bilety: 15 i 25 zł, rezerwacje: 022 741 23 05, sobota (21.02) godz. 20[/i]

W przestrzeni 10x10 m obserwujemy kilkoro tancerzy, którzy początkowo uwięzieni są w drewnianych, przekrojonych na pół kubikach. Ograniczają im one ruchy, ale jednocześnie są jak symboliczne obwarowania współczesnego świata. Nie pozwalają nam na okazywanie swobody.

Tancerze z nimi walczą i z nich się wyrywają, tworząc fragment wyjątkowo namiętny i hipnotyzujący, zarówno dzięki ruchowi, jak i muzyce.

Teatr
Krzysztof Głuchowski: W Kielcach wygrał Jacek Jabrzyk
Teatr
Wyjątkowa premiera w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Przy jakich przebojach umierają Romeo i Julia
Teatr
Teatr Wielki. Personalne przepychanki w Poznaniu
Teatr
„Ziemia obiecana” Kleczewskiej: globalni giganci AI zastąpili wyścig fabrykantów
Teatr
„Ziemia obiecana": co powiedzą Kleczewska, Głuchowski i Klata o dzisiejszej sytuacji?