„Jentl” XXI wieku

Polak potrafi – chciałoby się powiedzieć po obejrzeniu „Jentl” w Teatrze Żydowskim. Piosenki napisane do słynnego broadwayowskiego musicalu przez Hadriana Filipa Tabęckiego i Roberta Talarczyka nie ustępują oryginalnym.

Publikacja: 01.12.2021 17:31

„Jentl” XXI wieku

Foto: PAP, Marcin Obara

Na początku było opowiadanie Isaaca Bashevisa Singera o żydowskiej dziewczynie z polskiego sztetla, która sprzeciwiła się tradycji i chciała się uczyć. Pragnęła żyć jak mężczyzna, ale nie była w stanie oszukać natury i zakochała się w koledze z jesziwy. I, jakby tego było mało, wybranek wplątał ją w nieprawdopodobny wręcz trójkąt, w którym to ona miała zastąpić jego w męskiej roli.

Pozostało 84% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Teatr
Kaczyński, Tusk, Hitler i Lupa, czyli „klika” na scenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Teatr
Krzysztof Warlikowski i zespół chcą, by dyrektorem Nowego był Michał Merczyński
Teatr
Opowieści o kobiecych dramatach na wsi. Piekło uczuć nie może trwać
Teatr
Rusza Boska Komedia w Krakowie. Andrzej Stasiuk zbiera na pomoc Ukrainie
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Teatr
Wykrywacz do obrazy uczuć religijnych i „Latający Potwór Spaghetti” Pakuły