Drażnienie zmysłów - KONKURS

Naprawdę udana jest najnowsza produkcja Teatru Bretoncaffe i Teatru Wytwórnia, czyli spektakl „Topinambur”. Przedstawione tańcem przypadkowe spotkanie kilku osób ujawnia w nich nie tylko lęki, ale też ukryte w ciele tiki, nerwowe gesty, grymasy.

Publikacja: 27.02.2009 12:39

„Topinambur”

„Topinambur”

Foto: Materiały Promocyjne

I mimo że cała choreografia ma charakter interdyscyplinarny (śpiew na żywo, filmowe wizualizacje), to na pierwszy plan wybija się unikatowy ruch.

Główna w tym zasługa liderki Bretoncaffe Anny Godowskiej – jej rola jest naturalna i dopracowana w każdym szczególe. Wrażenia, jakie wyniosłam z oglądania tej tancerki w tym spektaklu, są dla mnie niezapomniane. Pokaz w sobotę i niedzielę w Teatrze Wytwórnia.

Zupełnie inny klimat zapewni widzom w niedzielę Krakowski Teatr Tańca (dawniej funkcjonujący pod szyldem GRUPAboso), który w Okęckiej Sali Widowiskowej wystawi „Cicindelę” oraz „Duety metafizyczne”.

Choreografie Eryka Makohona są o wiele mniej chropowate i drażniące niż te proponowane przez Bretoncaffe. Ale nie oznacza to, że krakowscy tancerze nie poruszają mocnych i ciekawych tematów. Pierwsza praca abstrakcyjnie opowie o grze nienasycenia, tańcu śmierci i iluzji w świecie zwierząt i ludzi. Druga inspirowana jest motywami filmowo-literackimi. Obie poruszą nasze zmysły.

[i]„Topinambur” Bretoncaffe & Wytwórnia Teatr, Wytwórnia, ul. Markowska 18, bilety: 15 i 25 zł, rezerwacje: tel. 022 741 23 05, sobota (28.02) – niedziela (1.03), godz. 19; „Cicindela”, „Duety metafizyczne” Krakowski Teatr Tańca, Okęcka Sala Widowiskowa, ul. 1 Sierpnia 36a, wstęp wolny, niedziela (1.03), godz. 19[/i]

[ramka]KONKURS

Dla naszych czytelników, którzy odpowiedzą poprawnie na pytanie:

Jak nazywa się teatr tańca działający w Tetrze Wytwórnia?

mamy podwójne zaproszenie na spektakl w sobotę i w niedzielę

Listy prosimy wysyłać na adres [link=mailto:kultura@rp.pl]kultura@rp.pl[/link].

Wygrają dwa pierwsze zgłoszenia.

Start konkursu: piątek (27.02); godz. 16.00 [/ramka]

I mimo że cała choreografia ma charakter interdyscyplinarny (śpiew na żywo, filmowe wizualizacje), to na pierwszy plan wybija się unikatowy ruch.

Główna w tym zasługa liderki Bretoncaffe Anny Godowskiej – jej rola jest naturalna i dopracowana w każdym szczególe. Wrażenia, jakie wyniosłam z oglądania tej tancerki w tym spektaklu, są dla mnie niezapomniane. Pokaz w sobotę i niedzielę w Teatrze Wytwórnia.

Teatr
Kaczyński, Tusk, Hitler i Lupa, czyli „klika” na scenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Teatr
Krzysztof Warlikowski i zespół chcą, by dyrektorem Nowego był Michał Merczyński
Teatr
Opowieści o kobiecych dramatach na wsi. Piekło uczuć nie może trwać
Teatr
Rusza Boska Komedia w Krakowie. Andrzej Stasiuk zbiera na pomoc Ukrainie
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Teatr
Wykrywacz do obrazy uczuć religijnych i „Latający Potwór Spaghetti” Pakuły