Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 18.05.2021 13:45 Publikacja: 18.05.2021 13:45
Foto: materiały prasowe
"41. edycja Warszawskich Spotkań Teatralnych powstała z tęsknoty. W historii festiwalu zdarzały się różne momenty przerwy, czasami nawet dłuższe. Ale okoliczności, które spowodowały, że wracamy ze Spotkaniami w tradycyjnej formule po dwóch latach, są absolutnie wyjątkowe i niestety wszystkim dobrze znane. Może właśnie na przekór tym okolicznościom bardzo chcieliśmy jak najszybciej znowu zaprosić do Warszawy teatry z różnych miejsc w kraju i ponowić tę jedyną w swoim rodzaju okazję spotkania z publicznością Warszawskich Spotkań Teatralnych. (...) Wśród twórców, których prace zobaczymy na 41. Warszawskich Spotkaniach Teatralnych, są artyści doskonale znani publiczności, jak Monika Strzępka i Paweł Demirski, Wiktor Rubin i Jolanta Janiczak czy Ewelina Marciniak. Ale mamy też w programie aż trzech debiutantów: Jędrzeja Piaskowskiego, Radka Stępnia i Franciszka Szumińskiego (tylko ten pierwszy pracował już w warszawskich teatrach). Są to młodzi reżyserzy, których sposób uprawiania teatru warto poznać, bo być może z nimi będziemy wiązać przyszłość naszego teatru.
Na afiszu tegorocznych WST są takie firmy, jak Stary Teatr w Krakowie, Nowy w Poznaniu, Wybrzeże w Gdańsku, ale pojawia się też bardzo dawno niewidziany Teatr im. Osterwy w Lublinie, a Teatr im. Fredry w Gnieźnie wystąpi przed warszawską publicznością po raz pierwszy.
Jak podkreśla Wojtek Majcherek, tradycją WST była również obecność przedstawień polskich twórców, zrealizowanych za granicą. W tym roku będzie to możliwe z wiadomych względów tylko w formie pośredniej: to rejestracja głośnego spektaklu „Der Boxer” - adaptacja powieści Szczepana Twardocha „Król” w reżyserii Eweliny Marciniak z Thalia Theater w Hamburgu. Artystka otrzymała prestiżową niemiecką nagrodę Fausta za reżyserię tego widowiska.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Gdyby przy każdej zmianie władzy organizator zmieniał wszystkich dyrektorów instytucji, doszłoby do totalnej kat...
Jak można jeszcze inaczej opowiedzieć dobrze znaną historię tragicznej miłości Romea i Julii? Robert Bondara mia...
Sytuacja z ustaleniem, kto w końcu zostanie dyrektorem w Teatrze Wielkim w Poznaniu, stała się niemal groteskowa...
Pierwsza „Ziemia obiecana” doby sztucznej inteligencji w reżyserii Mai Kleczewskiej została pokazana na finał Fe...
Pokazy Mistrzowskie „Ziemi obiecanej" Mai Kleczewskiej i panel dyskusyjny „Wspólnota? Teatr i twórczość Mai Klec...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas